השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, בכירים במשטרת ישראל ובכירים במשרד לביטחון לאומי קיימו היום (שלישי) ישיבה שעסקה בשני נושאים מרכזיים: בסוגיית הטיפול בשחרור המחבל כרים יונס והצפי לשחרורו של שותפו לרצח החייל אברהם ברומברג ז"ל, ובסוגיה נוספת שעסקה בדיווח משטרת ישראל לשר ביחס להתארגנותה לקראת המחאות הצפויות בסוף השבוע. 

בסוגיית שחרור המחבלים הוחלט בישיבה כי המשטרה תפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה ולא תאפשר תמיכה ועידוד של טרור, פעולות של תמיכה בארגוני טרור או הזדהות עם מעשי טרור. במקרים כאלו, המשטרה תפעל למנוע את הפרת החוק ולמצות את הדין עם מפרי החוק. יש לציין, כי האירועים סביב שחרורו של כרים יונס נחקרים. 

בנושא המחאות, ביקש השר בן גביר לוודא ששוטרי משטרת ישראל לא יפגעו ולא יוכו, והמשטרה הבהירה כי היא תיערך באופן שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים. עוד הובהר, כי ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר, המשטרה תפעל במסגרת סמכויותיה על פי כל דין, ולא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים. בנוסף, לא תתאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם.

במידה ויהיו גילויי נאציזם או הנפת דגלי פלסטין תוך הסתה, המשטרה תטפל באירועים אלו כמו גם באירועים של הפרות סדר, כך סיכמו הערב הנוכחים בישיבה, שעסקו באירועים החמורים.

דיון בנוגע לשימוש במכת"זיות בכל הקשר להפגנה המתוכננת בהבימה ביום חמישי הקרוב, יתקיים בבוקר יום ההפגנה, אז יתקבלו ההחלטות בנושא.