"עם כוח רצון הכל אפשרי", אומרת רב"ט אוראל כהן (20), חיילת בודדה, אשר בגיל 16 אובחנה כאנורקטית, החלימה, ואז הגיעה הצלחה נוספת: שירות כלוחמת בצה"ל בחטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. "אין מספיק מודעות לאנורקסיה. רציתי לשתף את הסיפור שלי, במטרה להגביר את המודעות לעזור לבנות אחרות, ולהעביר את המסר שאפשר לצאת מזה".

כהן, העוברת מסלול של טירונות לקראת הכשרתה כלוחמת, עלתה לישראל כחיילת בודדה מדרום אפריקה. "נולדתי וגדלתי ביוהנסבורג. החלום שלי מגיל קטן היה שאחרי הלימודים אתגייס כלוחמת בצה"ל". בגיל 16 היא אובחנה. "זה התחיל כשרציתי לרדת במשקל ולאכול יותר דברים בריאים. אכלתי ארוחה אחת ביום, והייתה לי ירידה חדה במשקל. עברתי טיפול בדרום אפריקה, וקיבלתי תמיכה חזקה מאוד מההורים שלי והמשפחה הקרובה, שעטפה אותי. תקופת ההחלמה לא הייתה קלה. לפני כל ארוחה נכנסתי לחרדה, אבל בזכות הטיפול, כוח הרצון החזק שלי והתמיכה של ההורים - הצלחתי לצאת מזה".

לאחר כתשעה חודשי החלמה החליטה כהן להגשים את חלום ילדותה ולהתגייס לשירות משמעותי כלוחמת בצה"ל. "עליתי באפריל 2020 לארץ, במסגרת גרעין צבר. הייתי חצי שנה בהתנדבות במצפה רמון, בסיוע לחקלאות, בטיפול בעיקר בעצי הזית שבאזור ובפינת החי. גדלתי בבית מאוד ערכי. אחי הגיע לארץ שנה וחצי לפניי, והוא משרת כלוחם בשריון".

בהמשך עברה כהן פרק קליטה בקיבוץ סעד, שם יש לה משפחה מאמצת. "אני מרגישה שהם חלק מהמשפחה שלי, אנשים מדהימים, שנותנים לי להרגיש תחושה של בית". אבל אז היא ניצבה בפני משוכה גבוהה נוספת. "חשבתי שלאחר שהחלמתי מהאנורקסיה יגייסו אותי כלוחמת, אבל בצבא סירבו, כי היה לי פרופיל 64. עברתי לאחר הגיוס קורס חובשות והייתי חובשת קרבית, אבל לא ויתרתי על החלום שלי לשרת כלוחמת".

"המשכתי להילחם והפכתי את העולם, כדי להגיע לתפקיד לוחמה. כשהודיעו לי אחרי המאבקים שניהלתי שאשרת כלוחמת בחטיבת החילוץ, זה היה הרגע המאושר ביותר שלי. לא אשכח את הרגע הזה לעולם. זה קרה בעת שהייתי באוטובוס בדרך חזרה מהבסיס לקיבוץ סעד, והתחלתי לקפוץ משמחה".

כהן, שעברה לחטיבת החילוץ וההצלה בפיקוד העורף, החלה הכל מהתחלה. "אני עוברת שוב טירונות, ובהמשך אעבור הכשרה באימון מתקדם. כלוחמת בחטיבה אתפוס ביחד עם החבר'ה קווים, ואנו גם מקבלים הכשרה לחילוץ והצלה בעת חירום. התפקיד מאוד מאתגר".

יש לה תוכניות לאחר השחרור: "אני רוצה ללמוד רפואה, אבל גם רוצה להמשיך לשרת. מקווה שיימצא השילוב שיאפשר לי להגשים את שני הדברים".