מערכת SYNCH לתקשורת, שליטה ובקרה מבצעית - פיתוח של אלביט מערכות, מסייעת למתנדבי איחוד הצלה בפעולותיהם להצלת חיים בטורקיה. המערכת מבוססת על טכנולוגיות שפותחו באלביט מערכות.
 
אלביט מערכות מסייעת לכוחות איחוד הצלה אשר יצאו לאיזור האסון בטורקיה. המשלחת משתמשת במערכת SYNCH, אשר פותחה בחטיבת התקשוב של אלביט מערכות,  על בסיס מערכות תקשורת ושליטה ובקרה מתקדמות שפותחו בחברה במסגרת פרויקט צבא יבשה דיגיטלי (צי"ד) וכן בעבור צבאות מתקדמים בעולם והותאמו ליישומים אזרחיים.

מערכת ה - synch מיועדת לניהול הקשר בין כלל גורמי הרפואה בשילוב עם חמ״ל איחוד הצלה היושב במטה הארגון בירושלים. בנוסף לעבודה בשגרה, המערכת כבר עברה מספר ״טבילות אש״ של אירועים רבי נפגעים בהצלחה.

למערכת ממשק חמ"ל המרכז את העבודה מול כל הגורמים הפרוסים בשטח. זהו מרכז השליטה והבקרה בו יכולים מנהלי הצוותים לראות את כל צוותי החירום וההצלה של איחוד הצלה באתר על גבי מפה, ועושים שימוש בכלים שונים המכווינים ומסייעים להם במשימתם. 

הצוותים יכולים להעביר שידור קולי, תמונות ושידור וידאו חי מהשטח ומעבירים עדכונים למרכזי השליטה והבקרה שגם בהם היא מותקנת. המערכת פועלת על כל רשת סלולרית ומאפשרת לפרוס את הצוותים במהירות בכל סביבה שיש בה כיסוי תקשורתי, תוך שהם שומרים על קשר עם גורמים מקצועיים גם בשטח וגם בארץ.

הייחוד שלה הוא בכך שהיא מותקנת כאפליקציה על מכשירי טלפון סלולריים ולמעשה הופכת אותם לשילוב של מכשירי קשר, וואטסאפ ומכשירי ניווט ומיפוי - הכל באפליקציה אחת. בשילוב עם חברת פלאפון, המערכת משרתת את איחוד הצלה בפעילות מצילת חיים על בסיס יום יומי.

חיים דלמר, מנכ"ל חטיבת התקשוב והסייבר, אלביט מערכות: "אנו גאים להעמיד את הטכנולוגיה שלנו שפותחה למטרות מבצעיות לטובת המאמץ להצלת חיים בטורקיה. שיתוף הפעולה עם איחוד הצלה ופלאפון מציל חיים בכל יום כבר מספר שנים".
 
זוהר אלי, מנהל מוקדים וטכנולוגיות באיחוד הצלה: ״שיתוף הפעולה שלנו עם אלביט הינו מקצועי מאוד וארוך טווח. במיוחד בזירות כאלה, הקשר בין המשלחת למוקד החרום הבינלאומי של איחוד הצלה חשוב מאין כמותו ואין ספק כי שיתוף הפעולה הזה מסייע להצלת חיי אדם.״