תנ"צ (דימ') דובי יונג, חבר "הביטחוניסטים" שהיה מפקד בסיס ההדרכה של מג"ב, שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על אופן ההתמודדות של חיילי מג"ב עם גל הטרור הנוכחי.

"אני אמנם משוחד אחרי 25 שנות שרות במג"ב אבל אם יש חיל שהוא גמיש ומתגמש בתחום המקצועי ובמיומנות שלו ומתאים את עצמו למתרחש, זה משמר הגבול. הסיבה פשוטה. להבדיל מכל חיל אחר בארץ, משמר הגבול, ביום שמגיע הלוחם מבאקו"ם הוא כבר מתחילים לקבל חינוך וערכים שלצערי הרב, קצת נשכחו ונכחדו במקומות אחרים. הנבחרים האלה מתאמנים על פי עקרונות מקצועיים שאומרים: אנחנו מכינים את החבר'ה על פי דרישות התפקיד ומרכיבי התפקיד. כבר בטירונות אתה יכול יכול לראות שהם יורים ירי סלקטיבי, יש להם ביום של העיר העתיקה, יש להם שכונה כזאת", פתח יונג.

על הפיגוע האחרון, שבו נהרג לוחם מג"ב אסיל סאוועד ז"ל מירי בטעות של מאבטח, אמר יונג: "אנחנו מדברים על תקלה שעלולה לקרות לכולם. אבל זו תקלה שאירעה הפעם בגלל התנהלות של מאבטח אזרחי. הוא שילם בחייו בגלל ערבוב כוחות שזה סרט אחר. הנושא הזה של מחבל בודד אין חיה כזאת, מפגע בודד אין דבר כזה. בוא ניזכר בתקופה של המחבלים המתאבדים. בסוף הפצצה היא בן אדם בודד, לעיתים נדירות שניים אבל מה שמניע אותו זה מוטיבציות ויכולת".

כשנשאל האם משהו צריך להשתנות בהכשרה של לוחמי מג"ב, השיב: "צריך להבין דבר ראשון שהלוחם שנהרג, הציל חיים של אחרים, כי אם הוא היה נכנס עם הסכין לירושלים, ברור מה היה קורה. דבר שני, להתאים את אופי הפעילות והלחימה לסיטואציה. מצב הנשק. כל האירוע הזה לוקח  2 שניות. אם אני צריך גם לדרוך את הנשק אני אבוד. בזמן הזה המפגע מזמן עשה ארבעה צעדים וכבר דקר אותי. אני צריך להיות עם כדור בקנה ולא נצור. כמו שעושים בארה"ב. כמו שעושים בחלק מהיחידות שלימדתי פה בארץ. אתה חייב להיפטר מהכסת"חים".

"כדור בקנה ולא נצור ולא אכפת לי הגיל של המחבל. מחבל צריך לגמור על הריצפה. לא בבית סוהר, לא בתואר שני, לא במאפיית פיתות ולא בכל הדברים האלה. הוא צריך לגמור על הריצפה ובבית שלו שאמא שלו תשמח וכדי שהיא לא כך תשמח, כל הכספים שהיא אמורה לקבל, לחתוך לה", סיים יונג את דבריו.