מני עזרא הוא סוכן נדל"ן באר שבעי שהרשה לעצמו לצפות בסרטונים ברשת החברתית טיק טוק. בשלב מסוים נחשף לשידור חי של צעיר תושב טייבה, שצילם את המקום שבו שהה בנחל האסי שבצפון, והצהיר על כוונתו לבצע פיגוע ביהודים. עזרא, לקח את האיום ברצינות רבה, חייג אל המשטרה ודיווח על הסרטון. 

החשוד שנעצר בקיבוץ ניר דוד לגבי פגיעה ביהודים בנחל האסי (צילום: דוברות המשטרה)
החשוד שנעצר בקיבוץ ניר דוד לגבי פגיעה ביהודים בנחל האסי (צילום: דוברות המשטרה)

"תוך שלוש דקות חייגו אליי מתחנת משטרת בית שאן והסברתי להם במה מדובר. סיפרתי שראיתי את השידור ושלחתי להם תמונות מצילום מסך שעשיתי . הם היו איתי על הקו והכוונתי את השוטרים אל המקום המדויק שבו נמצא החשוד לפי הסרטון. אחרי מספר דקות הם חזרו אליי ואמרו שעצרו חשוד וסיכלתי פיגוע. אני פשוט המום" סיפר מני עזרא למעריב.

ואכן, שוטרי תחנת בית שאן בסיוע של כוחות מג"ב שנחשפו לצילום המסך ולעדות של עזרא הגיבו בבהילות יצאו לנחל האסי  ובסיוע מסוק הצליחו לאתר את החשוד בתוך שטח קיבוץ ניר דוד והוא נעצר בחשד שאיים לפגוע ביהודים. בתשאול ראשוני הכחיש החשוד קטין בן 17 מטייבה כי הוא הצעיר שעומד מאחורי אותו שידור בטיקטוק ואף הגדיל בשקריו שעה שסיפר שהמכשיר הנייד שלו נמצא בתיקון.

אלא, שהשוטרים סרקו את האזור ואכן תוך זמן קצר נמצא מכשיר הטלפון הנייד של החשוד כשהוא מוסתר בין השיחים, סמוך למקום מעצרו של החשוד. בעקבות הממצאים נלקח החשוד לחקירה ובהמשך יועבר לבחינת השב"כ. נציין כי בפרופיל שלו בטיקטוק נכתב במפורש טייבה פלשתין וזאת חרף העובדה שטייבה הינה אחת מערי המשולש.