לרגל יום האישה הבינלאומי, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן העביר אגרת מיוחדת לנשות החיל: "כמדי שנה, בתאריך ה-8 במרץ מציינים ברחבי העולם את 'יום האישה הבינלאומי' שמקורו במאבק למען שוויון הזדמנויות לנשים, לצדק, לקדמה ולערבות הדדית. לאורך ההיסטוריה ראינו נשים רבות, חלוצות, פורצות דרך אשר הקדימו את זמנן, הטביעו חותם, לא נכנעו למוסכמות וסללו נתיבים חדשים לבאות אחריהן".

"עשינו דרך, אך היד עוד נטויה. אני רואה בחיל שלנו מגדלור עבור החברה בתחומים רבים, וודאי במתן הזדמנות שווה לכל מי שתחפוץ להתפתח, להתקדם ולהשפיע. בשנה בה מציין החיל 70 שנה להקמתו, אני גאה לראות לוחמות ומפקדות בעמדות מפתח, מנהיגות, מובילות ומעניקות השראה. גאה בכך שיש ללוחמות הצעירות בתחילת דרכן אל מי לשאת עיניים, לדעת שיש להן לאן לשאוף ושכל חלום לפרוץ גבולות במשמר הגבול הוא בר הגשמה. החיל שלנו הוא מקום בו אין תקרות זכוכית ולמי שתבחר לטפס מעלה עד קצה הפירמידה- ההצלחה מובטחת", כתב.

בהמשך, ציין ניצב כהן כי הוא מבקש להביע את הערכתו "לתרומתכן המכרעת לעוצמות החיל ולחברה הישראלית שהנכן נמנות על מגניה. זה הדור שלנו- שלכן ושלכם והתור שלכן להיות בקדמת הבמה כשוות בין שווים. גאה לעמוד בראש החיל שזוהי מורשתו ותפארתו". 

לוחמות מג''ב (צילום: דוברות מג''ב)
לוחמות מג''ב (צילום: דוברות מג''ב)

במשמר הגבול הנשים הינן חלק בלתי נפרד מהרכב ותמהיל החיל וכיום משרתות 2,104 נשים בשירות חובה שמתוכן 1,890 משרתות כלוחמות. ישנן כ-480 משרתות בשירות קבע שמתוכן 150 קצינות וארבע מפקדות יחידה. השנה צוינה עלייה של 25% בגיוס לוחמות ובנוסף לכך עלייה של 120% בגיוס סיירות מג״ב, אשר פועלות במרכזי הערים במטרה למיגור פשיעה ומענה מהיר ומקצועי לאירועי טרור. 

לוחמות משמר הגבול הוכיחו לא פעם כי הינן חלק מכריע בסיכול הטרור ושמירה על אזרחי המדינה וכיום ישנן 11 לוחמות מעוטרות במשמר הגבול.