בית משפט המחוזי בירושלים הכריע היום (חמישי) כי מחבלת קטינה מירושלים ביצעה מעשה טרור של ניסיון רצח, כאשר דקרה את השכנה היהודייה שלה בדצמבר 2021. בשל הוראות חוק הנוער האוסרות להרשיע קטינים בשלב הכרעת הדין, המחבלת לא הורשעה בביצוע פיגוע הדקירה. בשלב הבא השופטים יקבלו תסקיר של קצין מבחן, ולאחר מכן הם יחליטו האם להרשיע את המחבלת ולגזור את עונשה – או לפעול בדרך אחרת.

כזכור, בדצמבר 2021 קטינה בת 14 משכונת שמעון הצדיק שבמזרח העיר דקרה את השכנה היהודייה שלה בזמן שזו לקחה את ילדיה למוסדות החינוך שלהם. הדקירה בוצעה בזמן שהמחבלת הייתה בדרכה לבית הספר, ובאמצעות סכין אותו נטלה מהמטבח בבית הוריה. זמן קצר לאחר הפיגוע, המחבלת נעצרה בבית הספר בו היא לומדת.

למרות הכחשותיה כי היא ידעה שהיא דוקרת יהודייה, השופטים קבעו כי היה מניע לאומני ואידיאולוגי במעשיה של המחבלת. דברים אלו נלמדו בין היתר מכך שהמחבלת דיברה בבית המשפט על הסכסוך היהודי-ערבי בנוגע לבעלות על מספר בתים בשכונה.

השופטת מרים ליפשיץ פריבס כתבה כי: "מעדות הנאשמת עולה כי היא ידעה היטב כי המתלוננת מתגוררת בשכנות אליה, מול ביתה, מבלי שאמרה כי היא סברה ששכנתה אינה יהודייה מה שמתיישב עם דבריה בעדות הראשית, על סכסוכים "על בתים ואדמה" בשיח ג'ראח ועל תקוותה שהם יזכו בהליכים משפטיים". השופטת חגית מאק קלמנוביץ הוסיפה: "טענת הנאשמת כי לא הייתה מודעת להיותה של המתלוננת יהודייה אינה יכולה להתקבל, שכן מראם של הנאשמת ושל ילדיה היה מראה אופייני ומובהק של יהודים דתיים, כולל כיסוי ראש של המתלוננת וכיפות לראשי ילדיה".