הביטוח הלאומי, הגוף האחראי על הטיפול בנפגעי פעולות האיבה, קידם מיזם ייחודי לרגל יום הזיכרון, שבמסגרתו יאותרו מקומות הקבורה של נרצחי פעולות הטרור, ויחד עם תנועות הנוער יגיעו אל הקברים ויניחו שם דגלי ישראל ונר זיכרון.

במסגרת המיזם החדש, נערך שיתוף פעולה עם תנועות הנוער בני עקיבא, הצופים, הנוער העובד והלומד, מחנות העולים, מכבי הצעיר, השומר הצעיר ונוער לאומי בית"ר, שנרתמו למשימה. ביום הזיכרון, בני הנוער יחולקו לקבוצות ואזורים ברחבי הארץ, ימצאו את המיקום הרלוונטי של החללים - יהודים, נוצרים ומוסלמים - יניחו דגל ונר על קברם וייפגשו עם המשפחות.

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, מספרת: "הביטוח הלאומי אמון על הדאגה למשפחות חללי פעולות האיבה ועל הליווי והטיפול המקיף בכל ימות השנה, וככזה נותן מקום ומסייע לעוד פעולות הנצחה. "הפעילות עם תנועות הנוער מרחיבה את הקשר בין הסיפורים האנושיים לדור העתיד ומעניקה נדבך נוסף למשמעות הזיכרון, האחדות והערבות ההדדית בישראל".

רועי תשובה, ממועצת תנועות הנוער, מוסיף: "אלפי המתנדבים עוסקים במלאכה תוך תחושת שליחות עמוקה ואמונה אמיתית בדרך, כי זהו מרכיב ערכי חשוב מאין כמוהו בתפקיד תנועות הנוער. אנחנו מודים לביטוח הלאומי שבחר בתנועות הנוער להיות השותפות לעשייה הערכית החשובה הזו".