ממשלת ישראל מכונסת בשעה זאת על מנת לדון בתקציב 2015, כשמשרד האוצר והשר יאיר לפיד, מנסים להדוף את הביקורת על כך שהתקציב אינו חברתי ועל דרך הטיפול בו.

לפני הישיבה הודיע משרד האוצר כי הטבות המס לפריפריה, אשר עוררו סערה, לא יבוטלו וימשיכו כסדרן. בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעניין ואמר: "ביקשתי להשיב את הטבות המס ליישובים הללו, שוחחתי על כך עם שר האוצר ואני חושב שהדבר הגיע לפתרונו".

לפיד התייחס לעניין ואמר: "אנחנו שומעים קולות המחאה, יש בהם קולות של צדק, אנחנו נטפל במחירים בצעדים אגרסיביים. נייצר שינוי וסדר עדיפויות, לתמוך בציבור העובד והמשרת בצבא".

ראש הממשלה אמר בפתיחת הישיבה: "אני רוצה להביע הערכה לחיילי צה"ל שסיכלו היום פיגוע בצפון, אנחנו מבקשים גם לשלוח איחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים. הוכחנו שאנחנו מגיבים בעצמה על כל ניסיון לפגוע בנו, בין אם זה בדרום או בצפון או בכל גזרה אחרת.

"אנחנו עדים גם לאיומים שנצברים סביבנו, איומים שכל העולם כבר יודע עליהם ואפילו גם עוסק בחלק מהם. האיומים הללו מחייבים אותנו להשקיע סכומים נכבדים בביטחון ולצד זה גם להשקיע ביישובים שסמוכים לקווי העימות".

השר אורי אריאל התראיין בגלי צה"ל ומתח ביקורת חריפה על הדרך בה מנוהל התקציב ואמר: "כמו במשק בית, אנחנו יודעים שיש מספר הכנסות והוצאות, ופה אי אפשר לדעת. התקציב הוצג בצורה לא מקצועית, לא ניתן להבין מה ההשלכות שלו".


שר האוצר. ביקורות רבות כנגד התקציב. צילום: פלאש 90