שמונת הישראלים שיצאו אתמול (א') למסע הרפטינג על נהר האפורימק שהסתיים בהתהפכות סירת הגומי, היו אמורים לחזור היום בסביבות 16.00-17.00 שעון מקומי בחזרה לקוסקו, העיר הסמוכה. ולא שבו. עד כה אותרו שישה מהם אך החיפושים עדיין נמשכים אחרי שניים מהמטיילים.

מקומיים אמרו שהזהירו את הישראלים לא לצאת. הם סיפרו כי בחודשים הללו, הסוכנויות לא רוצות להוציא לרפטינג, ועושות את זה רק בגלל לחץ של ישראלים. שני מדריכים נשארו עם השישה שאותרו ומדריך נוסף עזב את הקבוצה כדי להזעיק עזרה. רק הבוקר ימצא מבצע החילוץ לדרך, כשנשלחה סירה עם טלפון לוויני וכשהיא הגיעה ששת הישראלים המשיכו עד לנקודת היציאה והם בדרכם חזרה לקוסקו.

הסוכנות שממנה יצאו הישראלים למסע הראפטינג נקראת מאיוק. היא אחת משתי סוכנויות מאד פופולריות בקרב הישראלים באיזור קוסקו, יחד עם סוכנות "אקספלורר". שתיהן נחשבות גם לאמינות בעיני הישראלים. בסוכנות מאיוק אישרו היום שהתאונה, שבה היו מעורבים שמונת הישראלים, אירעה במסגרת קבוצה שלהם, אבל טענו כי אין להם מידע נוסף על נסיבות התאונה.

סוכנות השיט "מאיוק", ממנה יצאו הישראלים לרפטינג. צילום: דרור רוזנפלד

למרות התאונה, פעילות הרפטינג במאיוק נמשכת היום כסדרה. בקרב הישראלים שהגיעו לקוסקו, ושמעו על התאונה, קיים חשש לגבי יציאה למסע. משיחות עמם, הם מספרים כי הם שוקלים שלא לצאת לטיול. בקוסקו עצמה, מחכים לחזרת הקבוצה, מה שאמור לשפוך אור נוסף על התאונה במימי האפורימק. לעיר הגיעו בנוסף צוותים שנשלחו על ידי הקונסוליה הישראלית בלימה.

דרור רוזנפלד, שליח מעריב לקוסקו

"התחושה קשה"

הרב של בית חב"ד בקוסקו, עופר קריפור, סיפר כי "מיד כשקיבלנו את ההודעה התחלנו לפעול לאיתורם וחילוצם של הישראלים" והוסיף כי  "עם אור ראשון יצאה סירת חילוץ. זה לא פשוט, כי בעונה הזו הנהר מאוד סוער ותנאי השטח קשים".

עוד אמר הרב כי "מדובר בחבר'ה טובים ומאוד נחמדים. קוסקו מהווה מקום מפגש לישראלים המטיילים בדרום אמריקה. מכאן יוצאים לרפטינג, למאצ'ו פיצ'ו ויעדים נוספים".

בית חב"ד בקוסקו, פרו. היום. "הזהרנו את הישראלים לא לצאת לרפטינג". צילום: דרור רוזנפלד

הרב קריפור סיפר על תחושה קשה בעקבות האירוע: "כבר משעות הבוקר, כאשר נודע על התאונה, הגיעו לבית חב"ד צעירים רבים וביקשו לברר מה בדיוק קרה. התחושה קשה", הוא ציין.

משה כהן