(עדכון 12:00)

הר הבית ממשיך להיות מוקד התנגשויות בין מתפללים למשטרת ישראל. בשבועות האחרונים הראו תקריות חמורות באיזור ההר, אשר גרמו למשטרה להשתמש יותר מפעם אחת באמצעי לפיזור הפגנות ואף להגיע לעימותים פיזיים עם המתפללים הערביים.

הבוקר (רביעי) עם פתיחת הר הבית לביקורים, החלו כמה עשרות צעירים רעולי פנים ליידות אבנים ולירות זיקוקין לעבר כוחות המשטרה בשער המוגרבים. כוח משטרה אשר נכנס לשטח הר הבית הדף את המתפרעים לתוך מסגד אל אקצא, כשהמתפרעים הציבו מבעוד מועד חסימות ושפכו חומר דליק בסמוך אליהם. כמו כן הציבו מחסומים בשער הכניסה האחרון למסגד.

כוח המשטרה שהגיעה לאיזור החל לספוג מטר אבנים ובלוקים מתוך המסגד, ולאחר מכן אף המשיכו המתפרעים והתיזו לעבר השוטרים נוזל שגרם לחלקם לצריבה בנשימה. בקבוק תבערה גם כן הושלך לעבר הכוח, אך למרות שהתנפץ, הוא לא הספיק להתלקח.

כוח המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב יוסי פרינטי הסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד, בהם ארונות, מוטות עץ וברזל, חבלים ופלטות שיש גדולות, סגרו ונעלו את דלתות הכניסה כשהמתפרעים בתוך המסגד.

ארבעה שוטרים נפגעו באורח קל מאבנים וזיקוקין וטופלו במקום ע״י כוח הרפואה המשטרתי. ביקורי היהודים והתיירים מתקיימים כרגיל בשטח הר הבית. ההפגנות נמשכו כשמתוך מסגד אל אקצא הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר השוטרים הסוגרים את חלונות המסגד. בקבוקי התבערה התנפצו על סורג החלון והתלקחו.  בנוסף, נשפכו פעם חומר דליק דרך סורגי החלונות לעבר השוטרים אך לא הצליחו להבעירו. המשטרה עצרה חמישה מתפרעים.


חומר צורב בנשימה. התפרעויות בהר הבית, היום. צילום: משטרת ישראל

הבעירה במזרח ירושלים נמשכת לאורך תקופה ארוכה, ואף גררה ביקורת קשה של ראש העיר, ניר ברקת, אשר טען כי המשטרה לא עושה את כל יכולתה על מנת לפתור את הבעיה ולהשיב את השקט לעיר. אמש, בשעת לילה מאוחרת, עצר כוח מג"ב שני חשודים ביידוי אבנים לעבר הרכבת הקלה.