העיר ליל בצרפת הקפיאה את ברית הערים התאומות עם העיר צפת בעקבות מבצע צוק איתן. כך נודע שלשום לראש עיריית צפת, אילן שוחט, בעקבות עדכון של הקהילה היהודית בפאריס.  

בלשכת ראש העיר אמרו אתמול (ה') כי "עיריית ליל שותפה בקשר ערים תאומות משולש עם צפת ושכם. לצערנו, הכוחות הפרו פלסטינאים בקשר המשולש, מחפשים כל דרך לנתק את היחסים עם ישראל דרך העיר צפת, בירת הגליל. דווקא בעת הזו ראש עיריית ליל יכולה הייתה לשמש גשר לשלום ולנצל משבר להזדמנות. צפת, שדואגת ומטפלת במאות פצועים מסוריה, זוכה לשבחים ברחבי העולם ולאורך השנים שיתפנו פעולה עם כל יוזמה שהגישו הצרפתים, מתוך ניסיון לבנות ערוץ הידברות ושיתוף פעולה. אנחנו מקבלים עשרות פניות מהארגונים היהודים בליל ובצרפת אשר מוחים בתוקף על החלטה זו".  

במכתב ששיגרה סמנכ"ל קשרי חוץ במרכז השלטון המקומי בישראל, רות וסרמן לנדה, לראש עיריית צפת כתבה: "מזה חודשים מתנהל קמפיין מול ערים בצרפת שלהן ברית תאומות עם ערים ישראליות לביטול קשריהן, ויש להניח שבעקבות ההצלחה בליל הוא רק יילך ויתפשט. מדובר בתופעה לה השלכות מדיניות משמעותיות". 

ראש עיריית צפת אילן שוחט אמר אתמול: "ההתרפסות של העיר ליל אל מול כוחות קיצון היום וחוסר מנהיגותה בראיית התמונה הגדולה, תביא בעתיד להשתלטותם על צרפת כולה ואז כבר יהיה מאוחר. לדאבוני, ליל לא טרחו אפילו להודיע לנו. מי שעדכן אותנו זאת הקהילה היהודית בפריס ובעיר ליל, שקראו על כך בעיתוני צרפת. השלטון המרכזי הוציא לנו מכתב ודרכי סיוע בהתייעצות עם משרד החוץ. דבר אחד בטוח. הקשר עם הקהילה היהודית בליל יישמר ויטופח, עם ההקפאה ובלעדיה".