התפרצות האבולה היא משבר הבריאות החמור ביותר בעידן המודרני, כך הודיע היום (ב') ארגון הבריאות העולמי. 

"החשש מהידבקות בנגיף מתפשט בעולם בקצב מהיר בהרבה מהנגיף עצמו", אמרה ראש הארגון מרגרט צ'אן, במסיבת עיתונאים בפיליפינים. "ממשלות יוכלו למנוע את רוב הנזקים הכלכליים של המשבר, אם ידריכו נכון את הציבור כיצד יש לנהוג".

נשיא ארה"ב ברק אובמה דרש מרשויות הבריאות של ארצו לנקוט מיד עוד צעדים להבטיח שמערכת הבריאות ערוכה למנוע התפשטות של נגיף האבולה. זאת בעקבות החשד שהפרה של נוהלי הבטיחות הובילה להידבקותה של עובדת רפואה בבית חולים בטקסס.

הנשיא תודרך על הידבקות עובדת הרפואה שטיפלה בשבוע שעבר בחולה תומס דאנקן, שנפטר ימים אחדים לאחר שהובא מליבריה. מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, תומס פרידן, אמר כי אפשר שעוד אנשי צוות שטיפלו בדאנקן נחשפו לנגיף.


דורש צעדים נוספים. אובמה. צילום: רויטרס

בנמל התעופה "קנדי" בניו יורק החלו בסוף השבוע לבדוק את חום גופם של נוסעים המגיעים מליבריה, מגינאה ומסיירה לאון. בשבוע הקרוב יורחבו הבדיקות גם לנמלי התעופה ניוארק, ושינגטון, שיקאגו ואטלנטה.

בינתיים, בית חולים בבוסטון בו מאושפז תושב מסצ'וסטס שבארצות הברית, שהיה חשש כי נדבק באבולה, מסר כי האיש ששב באחרונה מליבריה, לא נדבק ככל הנראה בנגיף. האיש הושם עם שובו מאפריקה בבידוד לאחר שהתלונן בין השאר על כאבי ראש. עם זה, הוא יישאר בבית החולים עד שתישלל לחלוטין האפשרות כי נדבק בנגיף.

ובמדריד, רופאים המטפלים באחות הספרדייה, תרסה רומרו, שנדבקה באבולה, אופטימיים לגבי החלמתה. מנהל בית החולים "קרלוס השלישי" בבירה, הודיע כי "שיעור הימצאותו של הנגיף בדמה של האחות פחת במידה של ממש, אך ייתכנו סיבוכים". הוא הביע שביעות רצון מהיעדרם של תסמיני אבולה בקרב 15 הגברים והנשים הנמצאים במעקב משום שבאו עמה במגע.