לאחר חג סוכות של גשמים מקומיים, החורף יורגש בשלושת הימים הקרובים במרבית אזורי הארץ. החזאי הבכיר אורי בץ מסר כי מחר (א') יירד לסירוגין גשם באזור הצפון, ויתפשט לאזורי המרכז והדרום. הגשמים יהיו מלווים לעיתים בסופות רעמים, ובמקביל הטמפרטורות יירדו ויהיה קר מהרגיל.  

הגשמים צפוים להמשיך לרדת גם ביום ב', ויתמקדו באזורי המרכז והדרום. לעומת זאת, ביום ב' לא צפוי גשם באזור הצפון. ביום שלישי לא יירדו גשמים, אבל יהיה קר. "כולנו נרגיש השבוע את החורף", ציין בץ. 

על פי התחזית, הטמפרטורות הממוצעות בירושלים יהיו יעמדו מחר ומחרתיים על 20-21 מעלות ביום, לעומת ממוצע של 25 מעלות באוקטובר. בלילה יהיה קר עוד יותר - 15 מעלות. בתל אביב צפויות טמפרטורות של 24-25 מעלות, לעומת ממוצע של 27 בתקופה זו. 

בץ ציין עוד, כי מסיכום נתוני סוכות עולה שהגשמים המקומיים יצרו הבדלים מהותיים בכמויות המשקעים באזורים שונים בארץ. "בתל אביב ירדו ביומיים 44 מילימטר של גשם, לעומת ממוצע של 26 מילימטר באוקטובר. אבל לעומת זאת, בירושלים לא ירד אפילו מילימטר אחד של גשם", הוא מסר. 

בץ ציין עוד שעל פי המודלים, מצפה לנו השנה חורף גשום מהממוצע באזור הצפון, וגשמים ממוצעים באזורי המרכז והדרום. "התחזיות הן שבנובמבר יהיה גשום, אבל דצמבר יהיה חודש שחון ובינואר-פברואר הגשמים שוב יחזרו", סיכם החזאי.