שרי התקשורת והכלכלה, גלעד ארדן ונפתלי בנט, לא חסכו בסוף השבוע ביקורת על מערכת היחסים עם הממשל האמריקאי, והתבטאו קשות נגד מזכיר המדינה ג'ון קרי. הלילה (בין שבת לראשון) צפוי שר הביטחון משה בוגי יעלון להמריא לארצות הברית לביקור עבודה שעיקרו שיקום מערכת היחסים, כך אומר גורם במשרד הביטחון.

השר ישהה בארצות הברית במשך חמישה ימים. במהלך הביקור צפוי יעלון לפגוש את מקבילו, מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל, וכן גורמים מקצועיים מהמערכת הביטחונית בארצות הברית.  

גם פגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון צפויה לשר הביטחון, וכן פגישות עם שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנת'ה פאואר וראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו. כמו כן ישתתף שר הביטחון בטקסים רשמיים בגראונד זירו ובבית הקברות בארלינגטון, יפגוש ראשי קהילות יהודיות, ויקיים מספר ראיונות לתקשורת האמריקנית. 

במהלך פגישותיו צפוי שר הביטחון לדון בשורה של סוגיות אסטרטגיות ואזוריות, בהן הגרעין האיראני, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מבצע "צוק איתן" והשלכותיו, והמאבק הבינלאומי בדאעש ובגורמי הטרור האיסלאמי הקיצוני.    

כמו כן, לאחר הביקורת שהטיחו השרים הבכירים בממשלה, הבהיר שר הביטחון את חשיבות מערכת היחסים עם האמריקאים. "היחסים בין ארצות הברית לישראל מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים, ואסור שמחלוקת כזו או אחרת תעיב עליהם", אמר יעלון טרם המריא.

"ארצות הברית מסייעת לישראל במגוון רחב של תחומים, כמובן בנושאי ביטחון, ועלינו לזכור זאת ולהכיר לה ולמנהיגיה תודה על כך. בין המערכות הביטחוניות של שתי המדינות יש יחסים אינטימיים חסרי תקדים בהיקפם ובחשיבותם לביטחונה של ישראל, וביני לבין מזכיר ההגנה ידידי צ'אק הייגל יש מערכת יחסים קרובה והדוקה".