בחלקו המזרחי של מתחם הר הבית צויר על מדרגה צלב קרס ולידו מגן דוד. מאוחר יותר, הודיעה המשטרה כי מצאה באיזור שתי כתובות דומות. משטרת במרחב דוד פתחה בחקירה לאיתור מבצעי העבירה. אותרו 2 כתובות נוספות זהות בסמוך, בשטח הר הבית.

בנוסף, במהלך ביקורי יהודים בשטח הר הבית נזרקה אבן לעבר הקבוצה ע"י ילד בן 10. לא היו נפגעים, הילד עוכב לחקירה.

בתגובה אמר יהודה גליק, מנהל הליבה לחופש יהודי בהר הבית: "כשמזלזלים בשריפת תחנת משטרה בהר הבית, כשהתגובה היחידה לאלימות המוסלמית היומיומית בהר הבית היא האשמת היהודים אין להתפלא גם מצלבי קרס. אם מדיניות בת היענה הזו של מדינת ישראל תימשך נוכל להיות בטוחים שהאלימות הערבית גם תגבה מחירים בנפש.

"הלוואי וצלב קרס זה יצליח להיות שעון מעורר לפני שיהיה מאוחר מידי. הפיתרון היחיד בטווח המיידי טיפול בלתי מתפשר בגורמים האלימים ומניעת החיכוך בין יהודים לערבים בהר הבית על ידי אימוץ הסדר הדומה למערת המכפלה".

הגרפיטי בהר הבית. צילום: תום ניסני

ביום שני שעבר, צעירים ערבים רעולי פנים התעמתו עם כוחות של משטרת ירושלים, יידו עליהם אבנים וזיקוקים מתוך הכניסה למתחם מסגד אל אקצה, ובסופו של דבר נהדפו לתוך המסגד, כשהשוטרים נאלצים לנעול את דלתות המסגד.

תחילת העימותים בחומר מודיעיני שהגיע למשטרה ולפיו הצעירים התארגנו לקראת מפגש עם המשטרה. הם שהו במהלך הלילה בהר הבית, אספו אבנים וזיקוקים, והכינו בקבוקי תבערה בתוך מסגד אל-אקצה במטרה לפגוע בשגרת הביקורים בהר הבית.

במסגרת ההתארגנות, הקימו הצעירים גם מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד, על ידי חיבור ארונות נעליים באמצעות מסמרים לדלתות, ובאמצעות מוטות ברזל, קרשים מעץ וגדר תיל שקובעה לדלתות. כל אלו לא אפשרו את סגירת הדלתות.