קבוצה של מתנחלים חמושים פרצה לשכונה שבמרכז סילואן סמוך לשעה 2 לפנות בוקר (בין א' לב') והשתלטו על שני מבני מגורים בהם בסה"כ 10 דירות, כשהן ריקות מאדם, כך טוען מרכז המידע הפלסטיני "ואדי חלוה" ביחס לכניסת תשע משפחות יהודיות לשני מבנים בשכונה שבמזרח ירושלים. לדברי המרכז המבנה הראשון שייך לסאלח רג'בי ואילו המבנה השני שייך לעמראן קואסמי. כאשר כל מבנה הוא בן 3 קומות ובכל אחד מהם ישנן 5 דירות מגורים.

בהודעת המרכז נמסר כי בעלי הנכסים מכרו את המבנים שלהם לאדם בשם שמס א-דין קוואסמי, והוא האחראי למכירתם לאגודות המתנחלים. המשפחות פינו את מבנה המגורים לפני ארבעה חודשים והיום השתלטו עליהם הקונים. המרכז הודיע עוד כי קוואסמי היה אחד הסוחרים במבנה מגורים אחר שנמכר למתנחלים בסוף יולי שעבר, כאשר סייע למכירת המבנה לעמותת אלעד.

לטענת מרכז המידע, אגודות המתנחלים השונות, בתמיכת ממשלת ישראל, מנסות להשתלט על השכונה המרכזית הנקראת אל- חארה אל- וסטא, בעיירה סילואן, בטענה כי מדובר ברכוש יהודי עתיק. בשכונה נמצאים ארבעה מבני מגורים שבהם מתגוררים יהודים, כאשר שני המבנים הראשונים נמצאים בידי בית יונתן מאז 2004 (כעשר שנים). 

גורמים בפת"ח בעיירה טענו עוד כי אל קוואסמי (שמס א-דין) מעורב במכירת עשרות בתים במזרח ירושלים לאגודות יהודיות, לאחר שהוא נוהג לטעון בפני בעלי הנכסים הפלסטינים שהוא סוכן של אגודה מהאמירויות שתומכת בפלסטינים מירושלים, ושקניית הנכס נועדה להפוך אותו למוסד לרווחת תושבי העיר שסובלים לטענתו מאפליה וגזענות מצד ממשלת ישראל.

לדברי הבכיר בפת"ח, קוואסמי, תושב כפר ענתה, מעורב במכירת אדמות פלסטיניות באזור ג'בע למתנחלים והוא דרוש (מבוקש) למנגנוני הביטחון הפלסטינים כבר ארבע שנים. עוד הוסיף הגורם כי הרשות הפלסטינית ניסתה לבטל את רכישת שני המבנים האחרונים אך ללא הצלחה.

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, שיבח את המהלך ובירך את "אלה העושים במלאכת הקודש הזאת". מעמותת אלעד נמסר כי אין לה קשר לרכישת הבתים בשכונה.

אתמול אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין כי לישראל זכות לבנות בירושלים אולם הדבר חייב להיות באחריות הרשויות. "בירתנו לא יכולה להיבנות בהיחבא באישון לילה", אמר הנשיא.