תוצאות הבחירות לרבנות ירושלים: הרב שלמה משה נבחר לתפקיד הרב הראשי הספרדי של העיר, ואילו הרב אריה שטרן נבחר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. ראש העיר ניר ברקת אירח את הרבנים הנבחרים בביתו לאחר זכייתם. מאוחר יותר צפויים הרבנים לחגוג את הניצחון בביתם, יחד עם מקורביהם.

טרם הבחירות שלח היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מכתב לחברי הגוף הבוחר, בו רמז כי מועמדותו של הרב שמואל אליהו לא תעמוד במבחן בג"צ, וכי ינהג כבעבר, ולא יגן על מינויו, אם זה יתרחש. הרב אליהו הגיע למקום השני וזכה ל-18 קולות.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר מיד לאחר תוצאות הבחירות: "אני מברך את הרבנים שטרן ועמאר על בחירתם לתפקיד הרם של רבני העיר ירושלים. [...] בכוונתי לעבוד עם הרבנים במשותף בראש ובראשונה כדי להעמיק את האחדות בירושלים ולבנות גשרים בין המגזרים בעיר, אליה נשואות עיני כל העולם. הרבנים שטרן ועמאר משקפים באישיותם דרך של קירוב לבבות, מתינות, ופתיחות כלפי כלל הציבורים ואני בטוח כי ימשיכו בדרכם ובמנהיגותם המאחדת בתפקידים כרבני העיר".

סיעת הבית היהודי פרסמה לאחר הבחירות הודעה בה נכתב כי "ירושלים בידיים ציוניות. הבית היהודי מברך את הרבנים הראשיים לירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, עם היבחרם. זהו ניצחון חשוב לאוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל בבחינת תחל שנה וברכותיה". 

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, בירך גם הוא את הרבנים שנבחרו ואמר: "הבטחנו וקיימנו. לעיר ירושלים נבחר רב ציוני שמאמין בעם ישראל ובמדינת ישראל. עם היבחרי הבטחתי כי הגיעה העת שגם רבנים ציונים דתיים יתמנו לתפקידי מפתח במערכת הדת בישראל והנה הגיע היום. [...] אנחנו יכולים לבשר לעיר ירושלים על שני רבנים חדשים התואמים את אופיה של העיר המורכבת. ניצחון זה הוא המשך למדיניות הבית היהודי ולמשרד לשירותי דת מאז כניסתי לתפקיד למנות רבנים ציוניים המחוברים לעם. זה המשך למינויים של שורה של רבנים ציוניים דתיים".

שלמה עמאר. צילום: פלאש 90

סיעת הבית היהודי פרסמה לאחר הבחירות הודעה בה נכתב כי "ירושלים בידיים ציוניות. הבית היהודי מברך את הרבנים הראשיים לירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, עם היבחרם. זהו ניצחון חשוב לאוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל בבחינת תחל שנה וברכותיה".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, בירך גם הוא את הרבנים שנבחרו ואמר: "הבטחנו וקיימנו. לעיר ירושלים נבחר רב ציוני שמאמין בעם ישראל ובמדינת ישראל. עם היבחרי הבטחתי כי הגיעה העת שגם רבנים ציונים דתיים יתמנו לתפקידי מפתח במערכת הדת בישראל והנה הגיע היום. [...] אנחנו יכולים לבשר לעיר ירושלים על שני רבנים חדשים התואמים את אופיה של העיר המורכבת. ניצחון זה הוא המשך למדיניות הבית היהודי ולמשרד לשירותי דת מאז כניסתי לתפקיד למנות רבנים ציוניים המחוברים לעם. זה המשך למינויים של שורה של רבנים ציוניים דתיים".

הרב שטרן. צילום: פלאש 90