שוב חטיפה המונית בניגריה: ארגון הטרור האסלאמי בוקו חראם, הפועל בצפון-מזרח המדינה, חטף 25 נערות מעיר באזור, כך דווח ברויטרס. עדים לארוע אמרו כי החטיפה התרחשה במהלך מתקפה על העיר. 

ג'ון קווגה, ששלוש מבנותיו נחטפו, ודורתי טיזה, לה נחטפו שתי בנות, אמרו כי החמושים באו בלילה, הכריחו את כל הבנות לבוא איתם ולאחר מכן שיחררו את המבוגרות מביניהן. 

"חשבנו שיש הפסקת אש בין הממשלה לאנשי בוקו חראם", אמר קווגה, "לא ציפינו למתקפה כזאת. אנחנו מפצירים הממשלה לעשות כל מה שהיא יכולה על מנת להציל את בנותינו ללא עיכוב. אנחנו מוכנים למות בעודנו מחפשים כדי למצוא אותן" 

רק בשבוע שעבר הודיע צבא ניגריה על הסכם הפסקת אש עם הארגון במסגרתו ישוחררו 200 הבנות שנחטפו על ידו באפריל.במאי האחרון הציג ארגון הטרור הניגרי קלטת שבה נראות חלק מהנערות שנחטפו באפריל האחרון מבית ספרן. מנהיג הארגון הבהיר אז כי ימשיך להחזיק בבנות עד שכל האסירים המשתייכים לבוקו חראם ישוחררו.

הנערות שנחטפו באפריל בסרטו ששחרר הארגון. צילום מסך 

בקלטת שאורכה כ-27 דקות נראו כ-130 הבנות כשהן עוטות חיג'אב בצבעי שחור ואפור ומתפללות. "שבחו את אללה, אדון העולם", קראו הנערות. שתיים מהבנות סיפרו בקלטת כי הן היו נוצריות, אבל עברו לאסלאם.

רובו של הסרטון, שלא ברור מתי צולם, מוקדש לדבריו של מנהיג ארגון הטרור, אבו באקר שקאו. "הבנות האלה, הבנות שאתם כבשתם, אנחנו שחררנו אותם", אמר הטרוריסט המבוקש. "הבנות האלה הפכו למוסלמיות".על אף שלא פורסמה הודעה על קבלת אחריות, הרשויות בניגריה מיהרו להצביע על ארגון הטרור האסלאמי בוקו חראם כמי שעומד מאחורי מתקפות הטרור. מדובר בטקטיקה חדשה של הארגון שאחראי למותם של אלפי בני אדם בפיגועים בשנים האחרונות, בעיקר בצפון מזרח ניגריה, ושעד כה כמעט שלא השתמש בנשים לצורך ביצוע פיגועים.

ביוני נחטפו כ-90 בני אדם, ביניהם יותר מ-60 נשים נשואות וילדות צעירות, בפשיטות של הארגון על כפרים במדינת בורנו שבצפון מזרח המדינה. בנוסף, נהרגו בארוע כ-30 בני אדם.