אנשי ציבור ירושלמים יוצאים במבצע התרמת כספים למען ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שהורשע בקבלת שוחד בפרשת הולילנד. המטרה היא לסייע לו בתשלום הקנס בן חצי מיליון השקלים שהוטל עליו ובכיסוי הוצאות המשפט.

"לא ייתכן שאדם שעזר לכל העולם, צריך להיעזר בסנגוריה הציבורית", אמרה אתי בנימין, אחת המארגנות. "אנו פונים אליכם בבקשה לתרום באופן אישי ולגייס תורמים נוספים, במטרה לסייע ללופוליאנסקי בהוצאות הקשורות למשפט ולקנס שאותו עליו לשלם, ובכך גם להקל על בני משפחתו", נכתב בהודעה שהופצה אתמול בירושלים.


אורי לופוליאנסקי בהכרעת הדין. צילום: עידו ארז, פלאש 90

על הפנייה חתומים צביקה צ'רניחובסקי, ידידו של לופוליאנסקי ומי שהיה מנכ"ל החברה הירושלמית למתנ"סים בתקופת כהונתו, וכן אישי ציבור ירושלמים נוספים כמו אתי בנימין, לשעבר יו"ר ועד ההורים העירוני, מנכ"ל בית אבי־חי לשעבר דני דניאלי והפעיל החברתי אורי עמדי.

"דיברתי עם אורי ויש לנו אישור למהלך, שלא היה מתבצע ללא הסכמתו", אמר צ'רניחובסקי. "אבל אין לו שום קשר לאופי הגיוס ולמי אנחנו פונים. הוא אמר 'אתם ילדים גדולים, עשו מה שאתם מבינים'". הקבוצה הכריזה על תקופת התרמה שתחל בסוף השבוע ותימשך שלושה חודשים ובעוד כמה ימים יקיימו היוזמים כנס גיוס תרומות, ומטרתם היא לפנות לכלל הציבור ולא רק לבעלי הון.

בחודש יוני גזר השופט דוד רוזן על לופוליאנסקי שש שנות מאסר וקנס כספי בסך חצי מיליון שקל, לאחר שהורשע בקבלת שוחד בסך יותר מ-2.5 מיליון שקל, כספים שלמעשה הגיעו לעמותת "יד שרה", שהקים. "גם משלא נטל כספי שוחד לכיסו, כספי השוחד שימשו להעצמתו ולהגדלת כוחו והשפעתו", קבע בית המשפט. בחודש שעבר עיכב בית המשפט העליון את ביצוע העונש עד להחלטה בערעור שהגיש לופוליאנסקי וזאת מטעמי בריאותו המידרדרת.

"אנחנו לא מתערבים בהחלטת בית המשפט", מסבירה בנימין, "אנחנו פה כדי לסייע לו להגן על עצמו". בנימין אומרת כי "לופוליאנסקי הקים מפעל שאין משפחה בישראל שלא נעזרה בו. פרויקט חיקוי בכל העולם. הגיע הזמן שגם אנחנו נתגייס לעזור לו. זה לא משהו שהוא נגד בית המשפט, אלא הדרך שלנו לומר לו תודה". צ'רניחובסקי מדגיש גם הוא כי "במהלך אין נקיטת עמדה משפטית ופוליטית, ועומדים מאחוריו אנשים לופוליאנסקי.