מקורות מצרים מסרו לערוץ "אל-ערביה", כי במהלך הקמת אזור החיץ יועברו כל האזרחים הניזוקים באזור הגבול עם הרצועה אל תוך סיני. בנוסף, יוקמו מחסומים צבאיים קבועים ומאולתרים, ויועבר נשק מתקדם לכוחות הפועלים לאורך הגבול. התוכנית אושרה בישיבה של המועצה הצבאית העליונה שהתכנסה בשבת, לאחר מתקפת הטרור.

בינתיים, צבא מצרים החל לתגבר כוחותיו בצפון חצי האי סיני, בעיקר אל-עריש, שייח זוויד ורפיח. זאת, במסגרת הרחבת התקיפות נגד ארגוני ג'יהאד קיצוניים באזור. גורם צבאי בכיר מסר, כי "8 פעילי טרור נהרגו בהפצצה אווירית באזור א-שייח זוויד". בפעילות משתתפים גם מסוקי קרב.

גורם משטרתי מסר, כי יותר מ-50 חשודים נעצרו בחשד למעורבות במתקפת הטרור שבה נהרגו 33 חיילים. על פי הודעת מקורות ביטחוניים, בין העצורים "8 חשודים שלא היו מוכרים לכוחות הביטחון". עוד נמסר, כי שלושה מחסני תחמושת הושמדו.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הורה לצבא לאבטח מוסדות ומקומות חיוניים במדינה, יחד עם המשטרה. על פי החוק החדש, כל מי שייעצר בחשד כי פגע במקום חיוני או במוסדות מדינה יישפט בבית משפט צבאי.


כוחות הצבא המצרי בחצי האי סיני. צילום: רויטרס


דובר מוסד הנשיאות, עלאא יוסף, הדגיש כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם המועצה לביטחון לאומי והממשלה. "מטרת ההחלטה לשמור על המקומות החשובים למדינה, כמו חשמל, גז ושדות נפט, מסילות הרכבת, הגשרים והכבישים", אמר יוסף. "החוק יתייחס לכל פעולה נגד מקומות אלו כאל פעולת טרור. מעכשיו נתייחס לכל המקומות האלו כאל אתרים צבאיים".