אנשי ביון דרום קוראנים אמרו היום (ג') כי הם פתרו את התעלומה סביב העלמותו בת שש השבועות של רודן צפון קוראה, קים ג'ונג און, שגרם לאינספור ספקולציות פרועות באשר למתרחש במדינה הסודית והמסוגרת.

ארגון הביון הלאומי של קוראה אמר לבית המחוקקים במדינה כי רופא זר שניתח את קים בספטמבר, זאת במטרה להסיר ציסטה מקרסולו הימני, זאת על פי פארק ביונג-סיאוק, עוזרו האישי של חבר הפרלמנט מהאופוזיציה שין קיונג-מין. העוזר גם אמר לכתבים כי סוכנות הביון אמרה בפגישה בדלתיים סגורות כי כי הרופאים חוששים שהציסטה תשוב, זאת בשל עודף המשקל החמור של הרודן.


קים ג'ונג און נעזר במקל הליכה בתמונות שפורסמו לאחר העלמותו. צילום: רויטרס 

לאחר שנראה בפעם האחרונה בתקשורת הרשמית של המדינה ב-3 בספטמבר, קים הופיעה מחדש רק ב-4 לחודש אוקטובר כשהוא נתמך במקל הליכה, מחייך ונראה רזה יותר. הספקולציות בנמהלך היעדרו נעשו פרועות במיוחד לאור שליטתה של משפחתו במדינה המסוגרת, הענייה והגרעינית.

מדובר בהצלחה מרשימה של סוכנות הביון הדרום קוראנית לחדור דרך מעטה הסודיות שאופף את צפון קוריאה ולהשיג מידע על האדם הבכיר ביותר במדינה.  זאת לאחר שבדצמבר בשנה שעברה הצליחה הסוכנות לחשוף את מעצרו והוצאתו להורג האכזרית של ג'אנג סונג טאק, דודו של קים ג'ונג און שנחשב עד לאותה עת מספר 2 בהנהגת המדינה.

לעומת זאת, הסוכנות ספגה ביקורת חמורה כאשר יושב ראש הסוכנות הודע כי אנשיו התעלמו מדיווחים שקדמו להפגזת אי דרום קוראני בידי ארטילריה צפון קוראנית בשנת 2010. הסוכנות גם ספגה ביקורת בעקבות כישלונה לדווח על מותו של שליטה הקודם של צפון קוריאה, קים ג'ונג איל, במשך יומיים שלמים.