יממה לאחר הפרסום ב"מעריב השבוע" לפיו הרמטכ"ל הורה לראש אכ"א להקים ועדת בדיקה לשיפור תנאי העסקתם של אנשי הקבע, כשבין היתר נבחנת האפשרות להורדת גיל הפרישה, יוצאים אנשי קבע נגד הטוקבקיסטים שמשמיצים אותם ולטענתם "עושים בנו לינץ' חברתי לא מוצדק".  

"רק לפני חודשיים סיימנו מבצע מורכב וקשה ומסכן חיים", אמר אתמול ד', נגד בקבע, "ואנשים לא מבינים שבלי אנשי הקבע - ללוחמים אין סיכוי בשדה הקרב. להגיד עלינו 'אוכלי חינם' זו בושה וחרפה וזו פרצופה של מדינה שלא יודעת להעריך את אנשיה".  

כך כתבו, בין היתר, טוקבקיסטים בתגובה לידיעה שפורסמה אתמול: "בזיון, נהיו אלה כמו עובדי חברת החשמל", "פרוטקשיין לאור היום", "למישהו נדפק השכל במדינה" ו"שודדי הקופה הציבורית. בושה". לדברי ד', המשרת בחטיבה בתפקיד שלא נחשב לוחם, "אני לא ראיתי את הבית והמשפחה במשך 70 יום - מהרגע שנחטפו הנערים ועד אחרי סיום צוק איתן. אני לא מדבר על ערב אחד פעם ב-21 יום. אני מדבר על לראות, לחבק, לבלות ולהקשיב להם". 

אני קורא את התגובות באינטרנט ונבהל" מספר ע', גם הוא נגד בקבע. "זו חברה כפוית טובה. אנשים לא מבינים מה זה בכלל להיות בצה"ל. במקצועי אני רתח. אז מה? אני פועל שחור של מישהו? מבקשים להפריד אותנו, לעשות סלקציה. זו בושה וחרפה, תתביישו לכם. זה שאנחנו לא יכולים לשבות או לעצור נמלים ורכבות לא אומר שלא כואב לנו מה שאומרים עלינו. גם למשטרת ישראל עשו אותו הדבר לפני 20 שנה ותראו מה קרה. הם לא מסוגלים להכניס לכלא פושטקים שדורסים אנשים ברחוב. קיצצו, עכשיו שלא יבואו בטענות לרמה הנמוכה". 

כפי שפורסם ב"מעריב השבוע", בצה"ל מבינים כי ההתכנות הכלכלית של השארת אנשי הקבע שמונה שנים נוספות - עד גיל 50 - אינה משתלמת כלכלית. זאת, בניגוד לטענות האוצר שתוחלת החיים גדלה ואין כסף בקופות הפנסיה. בכיר בצה"ל אישר הפרסום ואת פרטיו, ואכן בימים אלה מתכנסת הוועדה בראשות האלוף חגי טופלנסקי ובקרוב תגיש את המלצותיה בפני הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. 

גורם בכיר בצה"ל אמר בתגובה: "כרגע, במציאות הנוכחית, צה"ל לא יוכל להמשיך לתפקד ואי אפשר להפריש לפנסיות אנשים. יש צוואר בקבוק שהוא לא הגיוני". בנוסף מוסיף הגורם כי גיל הפרישה לא יירד למקור שלו, גיל 40, אולם הוא גם לא יכול להישאר כפי שתוקן בחוק - גיל 50". 

"רק עכשיו אנחנו עדים להשבתת נמל חיפה" סיכם הנגד ד'. "זו בריונות. מה שאנחנו עושים זו שליחות, וחברה שלא יודעת להבחין בין בריונות לבין שליחות צריכה להתבייש".