היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים הודיעה על התפתחות בתיק הרצח של נועה אייל ז"ל משנת 1998, רצח שזעזע בזמנו את המדינה. כל פרט אחר נאסר בשלב זה לפרסום על פי החלטה שקיבלה שופטת בית משפט השלום בירושלים חגית מאק-קלמנוביץ.

"שום פרט מפרטי החקירה ומה שהוביל להתפתחות אסור לפרסום למעט המשפט שחלה התפתחות בחקירה. אנחנו מקווים שבשבוע הבא נוכל לשחרר יותר פרטים" אמר גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטים.

בתגובה להתפתחות אמרה המשפחה: "המשפחה נסערת ונרגשת מאוד. אנו מבקשים לחזק את ידי המשטרה, ומבקשים מהתקשורת לאפשר למשטרה לעשות את עבודתה ביסודיות , יעילות ומקצועיות כדי שהצדק ייצא לאור. אנו מבקשים לאפשר למשפחה לעכל בשקט את הידיעות הללו".

נועה אייל הייתה בדרכה מכיכר הדוידקה בירושלים לביתה בשכונת רמות, הבית שאליו היא לא הגיעה. מאז שנת 1998 מנסים לפענח במשטרת ירושלים את הרצח. גופתה של אייל נמצאה ביער רמות בירושלים, והיו עליה סימני אלימות קשים, שהעידו כי נאנסה. 

בערב יום ראשון קבעה אייל, בת 17 וחצי, תלמידת כיתה י"ב בבית הספרט אורט ברמות בירושלים, להיפגש עם חברה, אלדד בריברום, שהיה אז בן 17, וללכת ביחד לסרט בסינמטק בירושלים.  השניים נכנסו להקרנת הסרט ויצאו מהאולם ב-23:50 בלילה.

הם נסעו ביחד באוטובוס ולאחר מכן מיהרה נועה לעבר האוטובוס של אגד שהתקרב לתחנה של קו 36, הקו שמוביל לבית הוריה בשכונת רמות. "ראיתי אותה רצה לעבר האוטובוס אבל כמה שניות אחר כך הבנתי שזה לא היה האוטובוס", אמר אז בריברום, "זאת היתה הפעם האחרונה שראיתי אותה". 

אל האוטובוס נועה לא עלתה, וככל הנראה היא החליטה להגיע לביתה ברגל. הוריה התעוררו בבוקר וגילו שנועה לא חזרה הביתה. הם פנו למשטרה ופרסמו את דבר היעלמותה. פחות מ-24 שעות לאחר שנעלמה, התגלתה גופתה ביער רמות, בוואדי המפריד בין שכונת רמות ושכונת הגבעה הצרפתית. הגופה, שהיתה עירומה, הונחה מתחת לעץ בשביל עפר צדדי עם סימני אלימות קשים. ותואר כרצח אכזרי וקשה. היא נאנסה וראשה רוצץ. 

בבדיקה של מומחי מעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה עלה החשד לפיו אייל נאנסה ונרצחה לפני שננטשה במקום. החוקרים לא הצליחו למצוא ולו בדל ראייה או ממצא שיכול לקשור חשוד כלשהו בפרשה, למעט DNA  של החשוד שנמצא על גופה של המנוחה.