"במקום שיכחישו ויסלפו היסטוריה מוטב שהפלסטיניםיעשו היסטוריה ויחתמו על הסכם שלום עם ישראל", אמר שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור בנאום שנשא בדיון המתקיים במועצת הבטחון על תוכנית הבנייה במזרח ירושלים.

דברי פרושאור שהשיב לנאומו של המשקיף הפלסטיני באו"ם, מנסור ריאד, שהיה ראשון הנואמים הפכו את תחילת הדיון לויכוח היסטורי-דתי על עברה של ירושלים, מעמדה וזהותה. הנציג הפלשתיני תיאר את מזרח ירושלים כאיזור ש"ישראל 'הכוח הכובש' הפך ל"מקום שבו שולטים דיכוי,  אפליה ואלימות בלתי פוסקים נגד התושבים הפלסטינים". הוא האשים את ישראל שמאז "כבשה את ירושלים ב-1967 עשתה הכל וממשיכה לפעול לשינוי אופייה של העיר הקדושה תוך הפרה גסה של החוק הבינלאומי ורמיסת כל סיכוי לשלום".

מנסור הדגיש את מרכזיותה של ירושלים כמרכז הרוחני של העם הפלסטיני מדורי דורות והאשים את ישראל כמי שפועלת לעקירת השתייכותו של העם הפלשתיני לירושלים. הבכיר הפלשתיני פנה למועצת הבטחון ודחק בה לקבל החלטה שתאכוף על ישראל לחדול מהקמת התנחלויות בכלל ובמיוחד במזרח ירושלים ותאלץ את ישראל לציית לחוק הבינלאומי.

צילום: רויטרס

שגריר ישראל רון פרושאור סקר בפני מועצת הבטחון את ההיסטוריה הארוכה של שלושת אלפים שנים של הקשר בין העם היהודי וירושלים. "ירושלים היא הבטחת השכינה לעם היהודי והבירה הנצחית של ישראל", הצהיר.

השגריר דחה את הסף את האשמות הפלסטיני כי ישראל מתנכלת לחופש הפולחן והדת וציין כי מאז שישראל שולטת בירושלים המקומות הקדושים לכל הדתות הם חופשים ונגישים לכולם.