ח"כ משה פייגלין, שנכח בכנס שסמוך אליו ניסה יורה להתנקש בחייו של יהודה גליק, אמר לאחר הירי כי "הכתובת הייתה על הקיר. כל יהודי שעולה להר הבית הוא יעד לאלימות והראשון שבהם הוא יהודה. זה מתחיל בצעקות, זה ממשיך ביריקות, בזריקות אבנים ובמעקב שהיה אחרי יהודה".

עוד אמר פייגלין כי "יהודה היה חשוף להסתה ולאלימות נגדו. הרפיסות של זרועות הביטחון, הרפיסות של השר לביטחון פנים מול ההתנהלות הערבית וההתנכלות ליהודים מגרה את המשך האלימות ומביא לניסיון הרצח שראינו עכשיו". בהקשר לתגובה הראויה לניסיון ההתנקשות, אמר חבר הכנסת כי "יש לפתוח עוד הלילה את הר הבית ליהודים, למרות שמשטרת ישראל תעשה בדיוק ההיפך ותסגור את הר הבית ליהודים".

השר אורי אריאל, אמר בעקבות הירי בירושלים כי "אני מתפלל לרפואתו המלאה של יהודה גליק. הכדורים שנורו הערב לעברו כיוונו לעבר כל היהודים שרוצים לממש את זכותם היהודית והמוסרית לעלות למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אני דורש מראש הממשלה לאפשר באופן מיידי לכל יהודי לעלות להר הבית באופן חופשי, ולנקוט באגרוף ברזל כנגד הפושעים האחראים למעשה."

השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הגיב לאירועים ואמר כי "נפל דבר בישראל. התנקשות בליבה של ירושלים בפעיל ציבור היא חצייה של קו אדום מדם. ביטחון לא מביאים בדיבורים אלא במעשים ואני קורא לראש הממשלה להחזיר את ריבונות ישראל לבירה ומיד".

בכינוס שמחוצה לו נורה פעיל הימין גליק היה נוכח גם סגן שר הדתות מסיעת הבית היהודי ואיש 'תקומה', ח"כ הרב אלי בן דהן. שמכיר אישית את גליק ומשפחתו זה שנים ארוכות, ואמר: "על זה בדיוק דיברתי בכנס. על המצב הביטחוני בירושלים שהולך ומידרדר ומוביל אותנו לאובדן הריבונות בעיר. כשאין סדר ואין שלטון אין גם ריבונות. אשר יגורנו בא לנו".

"אני ויהודה גליק שנינו באר שבעים. הוא למד בכיתה אחת עם אחי. משפחת גליק ידועה מאד בבאר שבע ואביו היה פרופסור ידוע מאד, דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון". הרב בן דהן מספר בכאב כי מצבו של ידידו גליק קשה מאד וכי הוא מתפלל להחלמתו. סגן שר הדתות, מדגיש: "המצב מידרדר ויש לפקוח עיניים. השר לביטחון הפנים לא יכול לשקוט על שמריו וגם לא המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים. הם הבטיחו לנו שמוסיפים עוד אלף שוטרים לירושלים שכולנו נרגיש בהם. האירוע הזה היה ברור שערבים עלולים לנסות לפגוע בו אבל לא היתה שום אבטחה סביבו".

ח"כ מירי רגב (הליכוד), יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, אמרה כי "ניסיון הרצח של יהודה גליק הערב במרכז ירושלים הוא עליית מדרגה בכל הקשור לביטחון האישי של אזרחים בבירה. לא יכול להיות מצב שבו בגלל שיהודי נלחם על דעותיו הוא יימצא את עצמו במציאות בה מנסים להתנקש בחייו. מי שלא יילחם על זכותם של יהודים לחיות בשקט ובבטחה בירושלים יקבל טרור פלסטיני רצחני בכל הארץ", אמרה רגב והוסיפה כי "ישראל צריכה להילחם ולגדוע את ידי המרצחים הטרוריסטים ושולחיהם".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קרא לצאת למבצע נרחב נגד הטרור המתעורר בירושלים: "ניסיון הרצח בלב ירושלים בירת ישראל של יהודה גליק הוא מזעזע. מעבר לתגבור הכוחות הדבר מחייב ביצוע 'חומת מגן' בירושלים למעצר כל ראשי ארגוני המחבלים וכמובן תפיסת המתנקש. כמו כן יש לחזק את שליטת ישראל בהר הבית למנוע באופן נחרץ כל אלימות בהר ובכל מרחב ירושלים. באופן אישי איני מהעולים להר הבית מפאת קדושתו אך בהיבט הלאומי עלינו להבהיר ולהדגיש בפועל כי הר הבית בידינו".