ממשלת שבדיה, המורכבת ממפלגות שמאל-מרכז, תכיר היום (ה') באופן רשמי במדינה פלסטינית,  ותהפוך למדינה האירופית הראשונה שתעשה כן. כך דיווחה שרת החוץ השוודי מרגוט וולסטרום. 

ראש הממשלה השוודי סטפן לופוון אמר לפרלמנט בנאום ההכתרה באוקטובר שההמשלה הסוציאל דמוקרטית שלו תעמוד בהטחה שכתבה במצעה, ותכיר במדינה פלסטינית, כשהוא גם מותח בנאום ביקורת נוקבת על ישראל ועל ארה"ב. 

"ההכרה היום היא תרומה לעתיד טוב יותר לאזור שיותר מידי יותר זמן היה מאופיין בהרס ובייאוש, ולווה במשא ומתן עקר", כך אמרה וולסטרום לעיתונות השוודית. היא הוסיפה כי המהלך השוודי שואף להפוך את הסטטוס הפלסטיני ליותר שוויוני מול זה של ישראל במהלך המו"מ המדיני, ולתת תקווה לצעירים בשני הצדדים. 


מקווה שאחרים יצטרפו. שרת החוץ של שוודיה מרגוט וולסטרום. צילום: רויטרס

עצרת האומות המאוחדות של האו"ם קבלה החלטה שמכירה דה פקטו במדינה הפלסטינית ב-2012, אבל האיחוד האירופי ומרבית המדינות החברות בו לא עשו צעד דומה. "חברות האיחוד הביעו נכונות ב-2009  להכיר במדינה פלסטינית כשזו תוקם", אמרה וולסטרום. "כעת אנו  מוכנים להפוך להיות המדינה המובילה בעיניין הזה.  אנו מקווים שהצעד הזה יראה גם לאחרים את הדרך".

"יחד עם מדינות אחרות באיחוד האירופי, עם ארה"ב, ועם מדינות וארגונים נוספים בעולם, הממשלה שלנו תתאמץ כעת לתמוך בחידושו של המו"מ כדי להגיע להסכם סופי", הוסיפה השרה.