בבית המשפט המחוזי בירושלים החל הבוקר (ב') שמיעת עדותה של עדת המדינה שולה זקן במסגרת פרשת טלנסקי, לאחר שבית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי.

במקביל יוסר צו איסור הפרסום מעל 11 קטעים שהקליטה זקן משיחותיה עם מי שהיה הבוס שלה שנים רבות, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ואשר הועברו למשטרה במסגרת ההסכם עמה.
אתמול הפך בית המשפט העליון את החלטת המחוזי בנוגע לתקליטור הדואר האלקטרוני הנכנס של זקן. הוא קבע כי ההגנה לא תוכל לעשות בו שימוש ועליה להשיבו לפרקליטות. התקליטור הועבר בשוגג לצוות ההגנה. השופט יצחק עמית נימק את החלטתו בכך שהוא בא למנוע "מצב דברים שיש בו כדי להלך אימים על עדת המדינה טרם מתן עדותה". 


שולה זקן, עולה על דוכן העדים שוב. צילום: פלאש 90

ההחלטה ניתנה לאחר שכשלו ניסיונות השופט להביא את הצדדים לפשרה. כאמור, במסגרת חומרי החקירה שהועברו לצוות ההגנה נכלל בטעות, לדברי הפרקליטות, תקליטור ובו הודעות הדואר האלקטרוני הנכנס של זקן החל משנת 2007. לאחר שנוכחה ההגנה לדעת כי קיבלה "רק" את הדואר הנכנס, היא ביקשה מהתביעה לקבל את כל תיבת הדואר של עדת המדינה. אז "נזעקה התביעה והודיעה להגנה כי התקליטור המדובר הועבר אליה בטעות", כמתואר בהחלטת העליון.

בפרקליטות טענו כי החומר שהועבר להגנה כולל חומרים לא רלבנטיים, שאינם חומרי חקירה, ועשויים לפגוע קשות בפרטיות של זקן ואף לגרום להפרת חיסיון עו"ד ולקוח. השופט הסביר כי "העברת תיבת הדואר האלקטרוני הפרטית של עדת המדינה פוגעת לכאורה באופן לא מידתי בפרטיותה, ושמא אף מהווה הפרה של הבטחה מפורשת כלפיה כי החומר הפרטי-אישי לא יועבר להגנה... לא למותר לציין כי עדת המדינה נזעקה מששמעה אודות התקלה שנפלה, ובא כוחה הביעמחאה נמרצת בשמה ועמד על כך שעל התביעה לדרוש לאלתר לקבל חזרה את התקליטור".

עוד כותב השופט עמית בהחלטתו: "לא ניתן להתעלם מהמצב שנוצר, אולם איני רואה סיבה טובה להנציח את המצב הפתולוגי שנוצר ואף להגדיל את הנזק. לטעמי יש להחזיר את מצב הדברים אל דרך המלך".


אולמרט, גם התמלילם נחשפים. צילום: עידו ארז, פלאש 90

התמלילים שיפורסמו היום חושפים שיחות שניהלו זקן ואולמרט בזמן פרשת הולילנד. ראש לשכתו במספר תפקידים שמילא, אשת הסוד ויד ימינו, הקליטה בחשאי את השיחות עם הבוס שלה וההקלטות הובילו לפתיחה מחדש של משפט טלנסקי, אחרי שאולמרט זוכה בו מאשמה. בפרשת הולילנד הורשע ראש הממשלה לשעבר ונידון לשש שנות מאסר.

בפרקליטות יטענו כי התמלילים הם הוכחה לכך שהכסף שעבר במזומן מצביע על קיומן של עברות שוחד, וכי אולמרט פעל על מנת לשבש את הליכי המשפט בכך שהייתה לו יד בכך שזקן לא העידה בתיק. הפרקליטות תטען עוד כי קיומם של הכספים במזומן, בהם אולמרט יכול היה לעשות כרצונו, משלימים את הטענה לקבלת שוחד. עוה"ד של אולמרט יטענו כי התמלילים מחזקים את הטענה שמדובר בקופה פוליטית.