משרד החוץ הפלסטיני קרא היום (שני) לקהילה הבינלאומית להגן על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מפני מה שהם מכנים "פשע הבידוד המדיני שמטרתו להיפטר מהנשיא מחמוד עבאס".

בהודעה חריפה נקראו מדינות העולם "להגן על העם שלנו ועל הנשיא שלנו מפני ההסתה הישראלית, כדי לשמור על ההזדמנות לשלום היסטורי". בנוסף, גינה המשרד את "המתקפה הישראלית" על יו"ר הרשות אבו מאזן, בעיקר הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן.

בהודעה שפרסם המשרד בסוכנות הידיעות הרשמית נאמר כי "מדיניות ישראל שמטרתה לפגוע בנשיא מדינת פלסטין, הפכה להיות גלויה והקהילה הבינלאומית מכירה היטב, מתוך ידיעה כי הכיבוש וההתנחלויות הם הצורה החמורה ביותר של הטרור, ומנהיגיהם אמורים להיות מובאים לדין כפושעי מלחמה ורוצחים, שידיהם מגואלות בדם בני העם שלנו".

בהודעה נאמר עוד: "אין לליברמן ודומיו זכות לדבר על שלום, כאשר הוא פועל בלילה וביום במטרה להרוס את תהליך השלום, ולהכשיל כל הזדמנות למו"מ". עוד נמסר, כי ליברמן "הוא אחד הבכירים הישראליים הבולטים בהובלת הגזענות והקיצוניות, והדבר ידוע לכל מנהיגי העולם שמאמינים כיום כי אין פרטנר ישראלי לתהליך השלום".


בידוד מדיני. אבו מאזן. צילום: רויטרס