מליאת הכנסת נפרדה בתשואות ובחיבוקים משר הפנים היוצא, גדעון סער, שהתפטר מהממשלה ומהכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, נפרדו ממנו במילים חמות והעלו על נס את תרומתו ואת פועלו לאורך השנים.

ח"כ הרצוג עורר עליו את זעמם של מספר חברי כנסת מהליכוד בשעה שהעיר בעוקצניות לרה"מ בעקבות הדברים החמים על סער: "אם הכל כ"כ טוב, איך אתה נותן לו לעזוב? זה איתות ברור על התפוררות המפלגה שממנה בא גדעון ועל מצבה". הרצוג הוסיף עקיצה נוספת כשאמר לגדעון סער כי בעקבות פרישתו כי יראה את בנו דוד מתחיל ללכת אך לא יהיה שם כשהממשלה תתחיל ליפול".


גדעון סער עם גאולה אבן ויו"ר הכנסת אדלשטיין. צילום: דוברות הכנסת

בתום הדיון עלה גדעון סער אל הדוכן ונפרד מחברי הכנסת. הוא אמר כי התשבוחות שזכה להם מזכירות לו את ספר הג'ונגל שבו פו הדוב מעמיד פני מת וכולם מתחילים להספיד אותו. בתום ההספדים החיות נעלמות לג'ונגל, פו קם ואומר: "אל תלכו, אפשר לומר עליי עוד כמה מילים טובות".

הוא סקר את שנות פעילותיו הציבוריות הרבות, מאז התחיל לכהן כמזכיר הממשלה ועד לשורה של תפקידים פרלמנטריים וממשלתיים שמילא כמו מזכיר ממשלת נתניהו הראשונה, יו"ר הקואליציה, יו"ר האופוזיציה, שר החינוך ושר הפנים.

בסיום דבריו אמר: "איש מאיתנו לא נולד ח"כ או שר. מעטים בכלל ייפרדו מהעולם כשהם בתפקידים אלה. כל תפקיד הוא זמני מטבעו. ניתן להיפרד מתפקיד בשיא או בשפל. להיפרד כשאתה מחליט או שהציבור מחליט שהגיעה השעה להיפרד ממך. ביני לבין עצמי תהיתי מדוע רבים מעדיפים את האפשרות השנייה".

בסיום דבריו הודה לעוזריו, לצוות שליווה אותו לאורך השנים, לרה"מ שנתן בו אמון. בתום נאומו ניגשו אליו חברי כנסת רבים, וחיבקו אותו בחום. קודם לכן, הסתפק רה"מ בלחיצת יד ותפיחה על השכם. על האירוע השקיפו מן היציע גאולה אבן, רעייתו של סער, שתי בנותיו מנישואיו הראשונים והוריו.

בתוך כך, הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, כי מזכירות הממשלה ביקשה ממנו לשריין בלוח הזמנים של ישיבת הכנסת ביום רביעי מקום לדיון במינוי שר פנים חדש במקומו של סער. ההערכה היא כי שר התקשורת גלעד ארדן ייענה בחיוב לפנייתו של רה"מ נתניהו כדי לקבל על עצמו את התפקיד, וכי הוא יוותר על ההצעה שהעלה בפניו שר החוץ לכהן כשגריר ישראל באו"ם.


גדעון סער מגיש את מכתב ההתפטרות שלו, היום. צילום: מרק ישראל סלם