שר החוץ אביגדור ליברמן תקף את מדיניות האירופאים ואת ההתמקדות היתר שלה בבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק , בזמן שהיא מתעלמת מהאלימות המשתוללת ביתר מדינות האזור.

"בכל יום מאות אנשים נרצחים ונטבחים ברחבי ישראל. אנו מתמודדים עם אתגרים רבים, יותר מכל מדינות האיחוד האירופי גם יחד" הוא אמר, "אירופה מתעלמת מהמציאות הזו".

"אנו מנסים לשרוד במציאות מאוד קשה, ובמקום לתמוך בישראל, אתם מאשימים את ישראל בכל יום" אמר ליברמן. השר דיבר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הדני, מרטין לידגארד.

עיתונאי שאל את ליברמן אם ישראל מתכננת לשנות את מדיניותה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים לאור התסכול האירופי המתמשך הנגרם מהמשך הבנייה בהתנחלויות. לדבריו של הכתב, הבכירים והדיפלומטים האירופים מגיעים לישאל לתת לה עצה ידידותית בתקווה שישראל תשנה את מדיניותה.

ליברמן הגיב לשאלה בזעם והסביר שהעצות האירופיות צבועות. "אירופה איננה משיאה את אותן עצות לפקיסטן ולהודו, זאת למרות שפיתרון מקיף של שלום דרוש שם" אמר ליברמן. "לאור המצב המורכב באזור, עם אלימות בעיראק, סוריה, תימן ולוב, על אירופה להיות רגישה יותר לחששות של ישראל לבטחונה" הוא הוסיף.


"אנו מנסים לשרוד במציאות מאוד קשה" אביגדור ליברמן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"ישראל היא המדינה היחידה, באזור ההפכפך הזה, שבה הממשלה שולטת ומושלת, למרות החיכוך והמתח התמידי עם הפלסטינים. הגישה של אירופה היא בדיוק אותה גישה של אירופה כלפי צ'כוסלובקיה בשנת 1938" אמר ליברמן.

"ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. בכל יום אנו מתמודדים עם לחץ חדש. זו טעות. זה צבוע. בסופו של יום הגישה הזו גם תשרת את המטרה ההפוכה. תמיכה אירופית למהלכים חד צדדיים של הפלסטינים  או פתרונות שיכפו על ישראל, תמיד יביאו נזק" הוסיף השר.