מאות רופאים, אחיות ועובדי מנהל ומשק קיימו הבוקר אסיפת חירום בבית החולים "הדסה" בי-ם, בעקבות המחלוקות עם הנהלת המוסד הרפואי.

הם נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "בית החולים גוסס להנהלה לא אכפת" ו-"העורק הראשי של ירושלים בסכנה". במהלך האסיפה הצביעו הדוברים על מה שכינו "המחדלים הרבים של ההנהלה ואי ההצלחה לממש את תכנית ההבראה שגובשה עם המדינה" ועל כן קראו להנהלה להתפטר.

יו"ר ועד הרופאים המנהלים, פרופ' דרור מבורך אמר: "מאז החתימה על הסכם ההבראה ראינו כשל מתמשך בניהול הדסה. ההנהלה אינה מנהלת, אלא רק מתעמתת עם העובדים והרופאים בבתי משפט. מי שמנהל את הדסה בפועל הוא צמד יועצים חיצוניים שמוביל אותנו לחיסול הסכם ההבראה ואי מימושו".

יו"ר ועד הרופאים הבכירים, ד"ר שגית ארבל אלון, הוסיפה: "אנחנו בחרנו לנהל את המאבק ביחד ולא נאפשר להנהלת הדסה לעשות הפרד ומשול. אנחנו מעוניינים לשמור על מצוינות הדסה כמוסד רפואי המספק את צרכיהם של תושבי ירושלים והסביבה. אסור לנו להירדם עכשיו בשמירה, חייבים להציל את הדסה. העובדים, האחיות והרופאים הם הדסה ובלעדינו אין הדסה".

גם יו"ר ועד עובדי המנהלה אמנון ברוכיאן דיבר באסיפה: "העובדים נתנו מכיסם כסף להסכם ההבראה. עובדים רבים פוטרו. הנהלת הדסה כשלה בתפקידה ובמקום שהדסה תבריא, משבר רודף משבר.

"בית החולים מונשם על ידי משרד הבריאות ועובדי בית החולים נאבקים על חייו, בעוד ההנהלה עומדת מעל ומנסה לנתק את מכשירי ההנשמה. אנחנו לא ניתן להדסה ליפול. לא ניתן להנהלה לקצץ עוד במשכורות, לפטר עובדים ולהוביל את הדסה לקריסה. ההנהלה צריכה להניח את המפתחות על השולחן ולהתפטר באופן מיידי."

באותו הזמן, בכירי משרדי הבריאות והאוצר, ביניהם שרת הבריאות יעל גרמן, הגיעו להדסה כדי לקבל סקירה מההנהלה על התקדמות תכנית ההבראה בבית החולים. מלשכת שרת הבריאות נמסר כי: "הצוות התרשם מהסיור במעבדות וכן התפעלו מהחידושים המשמעותיים והפעילות המיוחדת במחלקת חקר הסרטן".