פיגוע דריסה שני ביממה: שלושה חיילים נפצעו, אחד קשה ושניים בינוני באזור צומת גוש עציון, לאחר שרכב מסחרי לבן וגדול עם לוחיות רישוי פלסטינית דרס אותם בעת שעמדו סמוך לפילבוקס באל ערוב. החיילים פונו לבית החולים הדסה בירושלים.

מצה״ל נמסר כי הרכב פגע בלוחמים דרומית מערבית לבית להיא, ונמלט מהמקום. כוחות צה"ל הוקפצו לזירה ופרסו מחסומים. גם מסוקים הועלו באוויר והחלו במצוד אחר הדורסים. גורם בטחוני מסר כי "הרכב הפלסטיני ביצע את פיגוע הדריסה כנגד הלוחמים שעמדו סמוך לפילבוקס באל ערוב. הרכב נמלט לכיוון דרום״. מיד לאחר האירוע מסר הגורם כי ״מדובר בוודאות בפיגוע דריסה״. לאחר מכן, נמצא הרכב הפוגע כשהוא נטוש בקרבת מקום.

פאראמדיק מד"א אייל זהבי שטיפל בפצועים בשטח, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שלושה פצועים צעירים כבני 20 שוכבים בתעלה בצד הדרך. הם היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מפגיעת חזה ופגיעות בגפיים והוגדר בשטח במצב קשה. השניים האחרים נפגעו באורח בינוני וסבלו מפגיעות בגפיים העליונות והתחתונות. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח ופינינו אותם בדחיפות בניידות טיפול נמרץ לבית חולים".

צפו בתיעוד הדריסה:

בהערכת מצב שנערכה בערב לאחר הפיגוע בירושלים אמר גורם צבאי בכיר כי ״כל האווירה לכשעצמה מעלה את הכוננות. אולם לא היה מידע מודיעיני על ביצוע פיגוע כזה והערכה היא כי מדובר באירוע נקודתי ולא בפיגוע מתוכנן. אני יכול להבטיח שאנחנו נמצא את הרכב ואת המפגע״.

כלי הרכב הפוגע שנמצא לאחר שננטש על ידי המחבל

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר לאחר הדריסה כי ״פיגוע הדריסה הנוסף הערב מוכיח ללא כל ספק שאנו נמצאים בעיצומה של אינתפאדה שלישית שאבו מאזן עומד מאחוריה באמצעות הסתה ועידוד מבצעי הפיגועים".

"אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון להכות בנחישות ובעוצמה בפורעים המבקשים לעקור אותנו מאדמתנו. לצד המלחמה העיקשת בטרור עלינו להוביל מהלך לאומי של בנייה והתרחבות בירושלים, בגוש עציון ובכל רחבי ארץ ישראל", אמר פרל.

החיילים הפצועים מפונים ממקום הפגיעה. הנהג נמלט. צילום: דוברות הר חברון

מוקדם יותר אמש (ד'), נהרג פקד ג'דעאן אסעד, בן 38, בפיגוע דריסה שאירע בירושלים, כשתושב שכונת שועפט, אברהים עכארי, דרס מספר עוברי אורח בכביש 1, סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק. הוא פצע 13 בני אדם נוספים, בהם שלושה קשה.

אזור פיגוע הדריסה. השני בתוך יממה אחת. צילום: דוברות הר חברון