שבת של מהומות: שני נוסעים נפצעו קל מאבנים שיודו לעבר אוטובוס שנסע ממערב למזרח בכביש 65 בואדי ערה, סמוך לצומת אום אל-פאחם. כתוצאה מכך נופצה שמשה, הנוסעים נפצעו והאוטובוס המשיך בנסיעתו משם.

ביהודה ושומרון, נפצע קל ילד כבן 3 לאחר שפגעה אבן בראשו, בכביש 60 סמוך לצומת שילה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים לו טיפול רפואי ומפנים לביה"ח הדסה עין כרם.

בכביש חוצה שומרון, שלושה נפצעו קל בכלי רכב שפגע במעקה בטיחות בשל ידויי אבנים, בין ברקן למחסום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים בילינסון את השלושה.

בירושלים, נורו זיקוקין לעבר כוח משטרה ומג״ב בראס אל עמוד. הכוח ביצע מרדף אחר חשוד שנמלט לתוך מבנה, שם נעצר. יחד עמו, נעצר חשוד נוסף בגין איומים כלפי שוטר. אין נפגעים באירוע והמתפרעים פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

המהומות בכפר כנא. צילום: דוברות המשטרה

המהומות החלו בעקבות פרסום הסרטון ובו תיעוד של שוטר יורה למוות בחיר א-דין חמדאן, צעיר בן 22 שהיה חמוש בסכין בכפר כנא. ביישוב החלו עימותים ועשרות צעירים תושבי היישוב זרקו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה.

כמו כן, הוכרז כי מחר (א') תחל שביתה כללית וועדת המעקב קרה לתהלוכות בכל המגזר הערבי בישראל, במחאה על הירי למוות בצעיר חיר חמדאן. עוד ציינו כי חמדאן הוא "הקורבן ה-48 שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון מאז אוקטובר 2000".

בחיפה, הפגינו כמאה פעילי תנועת חד"ש במושבה הגרמנית במחאה על ההסלמה בירושלים המזרחית, הסלמה אשר לדברי הפעילים, הובילה הממשלה עצמה. חבר הנהגת חד"ש בחיפה, אורי וולטמן סיפר כי ההפגנה נקבעה עוד ביום חמישי אולם על רקע המהומות בכפר כנא בעקבות מותו של הצעיר ח'יר חמדאן, הן אקטואליות אפילו יותר. 

"החלטנו להקים משמרת מחאה בשל ההסלמה שהממשלה הובילה אליה בירושלים המזרחית, ונגד הנסיון של נתניהו להפוך את הסכסוך לסכסוך דתי. והנה היום, כל מה שאנחנו טוענים, מתקשר עוד יותר למצב הדברים החמור ולהסלמה הגואה. יש קשר הדוק בין התנהלות המשטרה בירשלים המזרחית לבין הירי בכפר כנא אתמול, כי ההתבטאות של השר לבטחון פנים לפיה מותר וראוי לירות במחבלים, הובנה על ידי השוטרים בשטח כאור ירוק למדיניות של יד קלה על ההדק. את התוצאות העקובות מדם כולנו יכולים לראות גם היום. הנורמה שהונהגה מחוץ לתחומי הקו הירוק הגיעה גם אל תוך ישראל", אמר וולטמן.