בתחילת השבוע שעבר אמור היה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להודיע לראש הממשלה את שמו של מועמדו לתפקיד הרמטכ"ל, אבל אז החליט בנימין נתניהו כי ברצונו לזמן את המתמודדים לתפקיד לראיון בלשכתו. החלטה זו צפויה לעכב את ההכרזה על זהותו של הרמטכ"ל.

מדובר בתקדים, משום שעד היום, בהליך המקובל, ראש הממשלה היה מזמן אליו את שר הביטחון, שומע את המלצתו, ומביא עמו יחד לישיבת הממשלה להצבעה את שמו של המועמד.

בלשכת שר הביטחון טוענים כי אין מדובר בהליך לא שגרתי וכי היה ידוע להם על רצונו של ראש הממשלה לראיין את המועמדים. אלא שיש לציין כי לכל אורך הדרך לא הוזכר השלב הזה כחלק מההליך.


המועמד של יעלון. גדי אייזנקוט. צילום: גילי יערי, פלאש 90

יעלון סיים את סבב ההתייעצויות, וככל הנראה כבר גיבש החלטה למנות את אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל, לאחר שנפגש גם עם שני המועמדים הנוספים - האלופים יאיר גולן ויאיר נווה. המועמד הנבחר ייאלץ לעבור, כמקובל, את ועדת טירקל ולצלוח עתירות לבג"ץ נגד מינויו, אם יהיו כאלה.

את גולן מייעד יעלון לתפקיד סגן הרמטכ"ל, לאחר שהרמטכ"ל הבא ימליץ עליו, מה שיעמיד אותו בעמדת זינוק טובה לתפקיד הרמטכ"ל הבא, ולכן יש סיכוי גדול שיחליט להישאר בצבא.

הרמטכ"ל היוצא בני גנץ צפוי לסיים את תפקידו ב-15 בפברואר, ועד אז הוא צריך לערוך חפיפה למחליפו, וסגנו אייזנקוט לסגן הבא. זהו לוח זמנים צפוף מאוד, אולם אם לא יקרה כל אירוע חריג ודרמטי, החפיפות יתנהלו כסדרן.