למרות שחקירת אירוע הדריסה ביום רביעי בגוש עציון, הובילה למסקנה כי מדובר בתאונת פגע וברח, בצה"ל לא לוקחים סיכונים ומחליטים להציב מיגוניות בטרמפיאדות ביהודה ושומרון.

עבודות המיגון יחלו כבר בשבוע הקרוב ב-20 טרמפיאדות מרכזיות באזור יהודה ושומרון. ההחלטה נפלה לאחר שבצה"ל הבינו כי המצב רגיש ופיגועי דריסה הפכו לכלי ניגוח של ערבים-ישראלים ופלסטינים, וכי אירוע שכזה יכול להתרחש בכל רגע ביממה ובכל יום.

המשימה הוטלה על חיל ההנדסה והמיגוניות יוצבו בצורת בטונדות סביב תחנות האוטובוס והטרמפיאדות בדומה לבטונדות שהוצבו ברכבת הקלה בירושלים. המטרה היא למנוע ממפגעים עממיים לבצע את המעשה ברגע, ואם אכן יחליטו לפגע, אזי הבטונדות יהדפו את הרכבים. גורם בצה"ל אומר כי "מדובר בתקופה רגישה ויש לתת לכך מענה. הבטונדות הן בהחלט מענה ראוי".

כזכור, ביום רביעי שלושה חיילים נפצעו, אחד קשה ושניים בינוני באזור צומת גוש עציון, לאחר שרכב מסחרי לבן וגדול עם לוחיות רישוי פלסטינית דרס אותם בעת שעמדו סמוך לפילבוקס באל ערוב. החיילים פונו לבית החולים הדסה בירושלים. מחקירתו של הפלסטיני, הסתמן כי אירוע הדריסה היה ככל הנראה תאונת דרכים ולא ניסיון פיגוע.