בעקבות התקרית הקשה אמש (א') בכניסה לעיר טייבה, במהלכה צעירים ערבים רעולי פנים, רגמו באבנים רכב של אזרח יהודי, שנסע בכביש 444, משחזר הקורבן, תושב נתניה, את רגעי התקיפה האלימה. 

"חזרתי המעבודה בנתניה. כשהגעתי לרמזור עצרו אותי וניסו לדבר איתי ולא הבנתי שום דבר, משום שאינני מבין ערבית, אז התחילו לזרוק אבנים על האוטו שלי ואחר כך הציתו אותו. כמה ערבים עזרו לי לצאת מהאוטו, מהצד הימני של הרכב", שחזר הנהג בראיון לגל"צ את רגעי האימה.

 הנהג סיפר גם כיצד חולץ: "חששתי שאני הולך למות וזה היה ממש כמה שניות עד שהרגשתי שהאוטו בוער. פתאום מישהו הוציא אותי מהרכב, ממש הצילו אותי, הכניסו אותי לרכב של אדם שהיה שם עם הילדים שלו, הוא הציל לי את החיים".

"אני מתכוון להמשיך לעבוד כרגיל", מוסיף הנהג שהזדהה רק בשמו הפרטי, משה, "לא בטוח שאמשיך לבקר ביישובים ערבים. מה שקרה לי זה ממש ברמת נס, יצאתי רק עם כמה שריטות. אפילו לא הייתי בבית חולים, הגיע לזירה אמבולנס אבל כל מה שהייתי צריך זה לשטוף פנים. רק רציתי להגיד המון תודה לאנשים שעזרו לי".


רכבו של של המותקף, לאחר השירפה. צילום: בוקרא נט

אריק ברמי, יו"ר הוועדה הקרואה בטייבה, דיבר אף הוא על האירוע: "כולנו צריכים להבין שמי שהצילו את המותקף היו ערבים מטייבה ולא כל תושבי טייבה חיפשו לעשות נזקים. מי שעשה את הרעש והפגנות זה קומץ תלמידי תיכון, לא כולם מטייבה. אנחנו נפעל היום בהסברה בבתי ספר כתגובה".

עוד הוסיף ברמי כי: "טייבה שקטה ורגוע וכל דבר שקורה מנסים להלביש על טייבה. זה לא משהו שקורה רק בטייבה, זה קרה בצפון בירושלים בואדי וערה אבל יותר נוח לשים את טייבה על הכוונת. היום נקיים שיחות עם מכובדי הכפר בשביל למנוע את הדבר הזה. את האמת אני מרגיש פה יותר בטוח מבעכו. האנשים פה לא כאלה קיצוניים.

"אני פה לתקן ולשקם את העיר ואני מבקש מהתושבים לאל עשות את מה שקרה פה אתמול בלילה. בסך הכל שהגעתי לפה היה קשה לקבל אותי. היום אני מרגיש פה בבית. בואו לטייבה תראו עיר רגועה ושקטה. טייבה מקום אחרון מכל היישובים בסביבה בפשיעה".