פיגוע דקירה שני היום: בשעה 16:42 דווח על אירוע במרחב ירושלים על נערה שנדקרה סמוך לכניסה לאלון שבות, ליד הצומת הישנה. על פי הדיווחים, נערה בת 14 שנפצעה בתחילה באורח אנוש ושניים אחרים נפצעו באורח קל-בינוני באירוע דקירות בצומת אלון שבות. לאחר מאמצי החייאה מרובים נקבע מותה של הנערה. גבר כבן 26 במצב קל עד בינוני עם פצע דקירה בבטן ואדם נוסף בן 50 נמצא במצב קל, עם פצע דקירה בפנים.

עפ"י המשטרה, רכב הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאלון שבות. הנהג יצא מהרכב ודקר שלושה אזרחים שעמדו בטרמפיאדה. עוד לפני שביצע את הפיגוע, ניסה לדרוס את האנשים בטרמפיאדה. השומר בשער היישוב ירה בחשוד והרג אותו.

למרות הסברה הראשונית כי המחבל נהרג, התברר כי הוא מטופל ע"י הצבא כשהוא פצוע מירי במצב קשה. אירוע חטיפת שלושת הנערים היה מספר מטרים ממקום האירוע הנוכחי. המחבל, מאהר אל-השלמון, חבר הג'יהאד האיסלאמי וישב במשך ארבע שנים בכלא.

הפצוע קל מהפיגוע, כבן 50, סיפר כי חלף במכוניתו סמוך למקום וכשהבחין במתרחש - עצר וניסה לעצור את המחבל, שדקר אותו בפניו, כך לפי דיווח מד"א.

פאראמדיק מד"א, חנן מאיר וחובש בכיר במד"א אבא ריצ'מן שטיפלו בנפגעים במקום סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה, על הכביש סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 25 כשהיא מחוסרת הכרה ועם מספר פצעי דקירה בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני והעברנו אותה לניידת טיפול נמרץ שם ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מספר דקות נאלצנו לקבוע את מותה".

במקרה אחר, אבן יודתה לעבר אוטובוס שהיה בדרכו לעין גדי על כביש 31. נוסע אחד נפצע קל ולא נזקק לטיפול רפואי. האוטובוס הוחלף והנוסעים המשיכו בנסיעתם. כוח משטרתי סרק את הציר. 
תושבת ב"ש כבת 20 טענה במקרה אחר כי מישהו ניסה לדרוס אותה וברח. היא לא נפגעה.

כוחות משטרה, בפיקוד מפקד תחנת ב"ש, נצ"מ משה איבגי, עצרו רכב עם שני חשודים צעירים כבני 19 תושבי תל שבע שענו לתיאור, הם הועברו לחקירה ומעורבותם באירוע נבדקת.

זירת הפיגוע, הערב. נערה נפטרה מפצעיה. צילום: דוברות זק"א

בצהריים: פיגוע בתל אביב, חייל נפצע קשה-אנוש

כזכור, בשעות הצהריים נפצע חייל באורח אנוש מדקירה על הגשר של רחוב דרך ההגנה בתל אביב בסמוך לתחנת הרכבת. הוא פונה לבית החולים "תל השומר". הדוקר עצמו נעצר ע"י שוטרי תחנת שרת. מדובר בתושב שכם, בן 18, שוהה בלתי חוקי.

עפ"י החשד, צעיר שהיה בסביבות תחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב הותקף על ידי צעיר שזינק לעברו כשהוא חמוש בסכין והחל לדקור אותו בפלג גופו העליון. עוברי אורח שחלפו במקום מיהרו לסייע לחייל והחלו להדוף את ההחשוד שהחל להימלט.

בשלב זה הגיעו לאיזור כוחות גדולים של יס"מ ממחוז תל אביב, האחרים סימנו לשוטרים את מקום הימלטותו של הדוקר, שטיפס לעבר חדר מדרגות באחד הבניינים הסמוכים. שוטרי יס"מ כיתרו את הבניין, עלו פנימה וביצעו את מעצרו של החשוד ברחוב לבנדה.


המחבל ניסה להתנגש בטרמפיאדה. פיגוע באלון שבותץ צילום: זק"א