החייל שנפצע היום (ב') בפיגוע הדריסה בת"א, הגיע לבית החולים ללא רוח חיים, ללא דופק וללא נשימה. מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שיבא, אליו פונה החייל אמר: "הנפגע הגיע למעשה ללא רוח חיים, ללא דופק וללא נשימה מזה דקות ארוכות. מד"א התחילו טיפול בשטח, עשו לו עיסוי לב והביאו אותו אלינו לחדר ההלם. ביצענו ניתוח חירום במטרה להחזיר לו דופק שלשמחתנו הצליח.

"בחדר ניתוח עבדו 3 צוותים במטרה לתקן את הפציעות שלו. מצאנו מספר פציעות קשות ביותר באזורים שונים של הגוף - גפיים, בטן וחזה. יחד עם הצוות של המרדימים ופעולות החייאה מתמשכות הצלחנו לעצור דימומים שנגרמו כתוצאה מקרעים בכלי דם. כעת עצרנו את הניתוח. חלק מהפעולות שעשינו זמניות ונועדו לאפשר המשך פעולות החייאה. עכשיו הפצוע ביחידה להתאוששות אחרי זה יועבר לטיפול נמרץ ושם נמשיך בשעות הקרובות להילחם על חייו בתקווה שנצליח בכך. הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה".

כזכור, בשעות הצהריים נפצע חייל באורח אנוש מדקירה על הגשר של רחוב דרך ההגנה בתל אביב בסמוך לתחנת הרכבת. הוא פונה לבית החולים "תל השומר". הדוקר עצמו נעצר ע"י שוטרי תחנת שרת. מדובר בתושב שכם, בן 18, שוהה בלתי חוקי.

פיגוע הדקירה היום בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

עפ"י החשד, צעיר שהיה בסביבות תחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב הותקף על ידי צעיר שזינק לעברו כשהוא חמוש בסכין והחל לדקור אותו בפלג גופו העליון. עוברי אורח שחלפו במקום מיהרו לסייע לחייל והחלו להדוף את ההחשוד שהחל להימלט.

בשלב זה הגיעו לאיזור כוחות גדולים של יס"מ ממחוז תל אביב, האחרים סימנו לשוטרים את מקום הימלטותו של הדוקר, שטיפס לעבר חדר מדרגות באחד הבניינים הסמוכים. שוטרי יס"מ כיתרו את הבניין, עלו פנימה וביצעו את מעצרו של החשוד ברחוב לבנדה.