אלמוג שילוני, שנרצח אמש בפיגוע הדקירה בת"א, הובא למנוחות הערב (שלישי) בהר הרצל בירושלים. קרוב ל-1500 בני אדם הגיעו להלוויה ללוות אותו בדרכו האחרונה.

אביו של אלמוג ספד ואמר לו: "איזה פיקדון קיבלנו. בן יקר שלנו, קיבלנו אותך כפיקדון. אנחנו יודעים שאין שום בית דין של מעלה למי שלא מלאו לו 20 שנה, אבל אתה היית מושלם. לפני הצבא סייעת לזקנים ערירים ואני ידעתי אלוהים שבשמיים, ידעתי כל הזמן, שזה לא ילד רגיל. כזה תמים, ללא אף מום".

אחיו התאום, סהר, לא השאיר עין אחת יבשה כשאמר: "אלמוג, אמרו לי להכין כמה דברים עליך, אבל אתה בטח רוצה שאגיד שהכל בסדר ושאתה שומר עלינו מלמעלה. אתה האדם הכי ענק בעולם, כל מי שהכיר אותך באמת רק התגאה בך, ובתור האח התאום שלך, חצי השני שלך, הכי גאה בך.


הלווית אלמוג שילוני ז"ל, היום. צילום סוכנות הידיעות "תצפית"

"נפגשנו לשבת לפני שלושה שבועות, הבאת הביתה חייל בודד, שאין לו מה לעשות, והבאת אותו אלינו שיאכל, כי אתה האדם הכי דואג בעולם, דאגת לכולנו ולא לעצמך. קשה לי שלא הייתי איתך באותו הרגע, שלא ידעתי מה עובר עליך, מה קורה איתך, עד שהגעתי לבית החולים ואמרתי לאבא שאין מצב, שאתה חזק ואתה יוצא מזה, אבל כנראה שלא רצית. כנראה שטוב לך למעלה.

"הגעתי אתמול הביתה, חיפשתי אותך ישן, אבל לא היית. אתמול אמרתי לך 'בוא תישן איתי, בוא אלי הביתה', אבל לא. אני לא אשכח את החיוך המדהים שלך".

"אנחנו לעולם לא נשכח את החיוך שלך, אשר הופץ לכל עבר באהבה, או את פניך שתמיד שידרו טוב, אמר צבי קלבאנוב, אחד הסופדים והמשיך: "תמיד נדבר על החתונה אליה התכוננת, על מה שחשבת, איך הרגשת בנוגע לזה. אלוהים רצה משהו אחר במקום".

רוצחו של המחבל שביצע את הפיגוע, נור אלדין אבו חאשייה, שוחרר מבית החולים איכילוב והועבר לכוחות הביטחון לאחר שנפצע באורח קל. מוקדם יותר נעצרו גם אביו ושלושת אחיו.