סוכנות הידיעות מען מפרסמת הבוקר כי אלמונים הציתו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכפר אל מרייר, צפונית לרמאללה. לפי הדיווח, המתפללים שהגיעו עם שחר לתפילה ראו כיצד הלהבות מטפסות כבר לקומה השנייה של המבנה.

במאמצים משותפים, הם הצליחו לכבות את השריפה, אך העידו כי היא גרמה לנזק בקומת הקרקע ומעט נזק לקומה השנייה. אנשי כוחות הביטחון, צה״ל והשב״כ עודכנו על האירוע ובדרכם לבצע תחקור בשטח. גורם ביטחוני סיפר למעריב השבוע: "בגלל מהומות שפרצו במקום, יש קושי רב להגיע למסגד. האירוע התרחש באמצע הלילה. אנו נערכים להסלמה״.

הפעיל הפלסטיני זכריה א-סדה אמר בגל"צ כי מדובר ב"מעשה טרור חמור מאד שבוצע הלילה על ידי אלמונים, שהעבודה שלהם היא רק להתנכל בבתי מסגד ובפלסטניניםב גדה המערבית". א-סדה קרא לשר הבטחון משה (בוגי) יעלון "להתעורר ולעצור את הפושעים" הכפר "עבר הרבה התנכלויות מצד המתנחלים", הוא סיפר, "זה המקרה השני של הצתת מסגדים בכפר. החוק צריך להגן גם על זכויות הפלסטינים".

האלימות לא פוסקת

המתיחות בין היהודים וערבים נמשכת, כאשר האירועים לא פוסקים לשניה. שורה של תקריות אלימות אירעו אתמול בין כוחות צה"ל ומפגינים פלסטינים. בחמורהשבהן נהרג מוחמד ג'ואברה, צעיר ממחנה הפליטים אל ערוב, בזמן שביקש להשליך בקבוק תבערה לעבר כוח של הצבא. פלסטיני אחר נפצע קשה בתקרית דרומית לחברון. בסך הכל נרשמו 60 אירועים של הפרות סדר, יידויי אבנים ובקבוקי תבערה וירי זיקוקין.

ג'ואברה נפצע קשה מירי החיילים בתקרית צפונית לחברון. הוא פונה לבית חולים בעיר ומת מפצעיו. כ-200 פלסטינים התעמתו עם כוחות צה"ל בכפר דורא, דרומיתלחברון, ליד היישוב נגוהות. הפלסטינים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב שחלפו במקום. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, ולאחר שחשו בסכנה לחייהם ירו באחד הפלסטינים בפלג גופו התחתון ופצעו אותו קשה. הצעיר בן ה-15 מטופל בבית חולים סורוקה בבאר שבע.

חייל נפצע קל לאחר שפלסטינים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל בכיכר המוניות בגוש עציון. אתמול בלילה כיתרו כוחות צה"ל בחברון את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע ליד אלון שבות. במהלך הפעילות נעצר אביו. בפעילות ביהודה ושומרון אתמול בלילה נעצרו שמונה מבוקשים. במהלך היום הוחלט בצה"ל להקדיםאת הצבת הבטונדות בעשרים טרמפיאדות רגישות.


צילומים: ארגון יש דין