כתב אישום חמור בגין רצח בכוונה תחילה, מעשה סדום ואינוס הוגש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד תושב ירושלים בן 38 והמתייחס לנערה נעה אייל, שנאנסה ונרצחה באכזריות לפני כ- 16 שנים וגופתה נמצאה ביער רמות.

בכתב האישום אותו הגישו עורכי הדין דניאל ויטמן וענת גרינבאום, מפרקליטות מחוז ירושלים שליוו את החקירה מאז נעצר הנאשם ששמו עדיין נאסר בפרסום בסוף החודש שעבר, מייחסת המאשימה לנאשם מעשים חמורים שחלקם נאסרים בפרסום.

"בסעיפים שנאסרו לפרסום תוארו מעשיו של הנאשם אשר אנס את המתלוננת וביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת עמו וכן רצח אותה. במעשיו המתוארים לעיל החליט הנאשם להמית את המנוחה, בדם קר, מבלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שיכול היה לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו", נטען בכתב האישום.

החשוד ברצח בבית המשפט. צילום" יונתן סינדל, פלאש 90

מעצרו של הנאשם התאפשר אודות לדגימת DNA שנלקחה מיריקה שפלט הנאשם לפני כשבועיים והתאימה באופן מוחלט לדגימה שנמצאה על גופתה של אייל המנוחה. כן התמקדו חוקרי ימ"ר ירושלים באיכונים מיום הרצח שהוכיחו כי מכשיר הטלפון של הנאשם היה בדיוק במקום שממנו נאספה בכיכר הדוידקה בירושלים.

מכתב האישום עולה כי ביום ה-22.2.98, בשעה 23:53, ישב הנאשם ברכב בכיכר הדוידקה ברחוב הנביאים בירושלים, בסמוך לתחנת האוטובוס של קו מספר 36, שיעדו רמות. הרכב היה מונע והנאשם ישב במושב הנהג והמתין.

שתי דקות לאחר מכן, בסמוך לשעה 23:55 הגיעו אייל ז"ל ובן זוגה, אשר שבו מבילוי משותף, לכיכר הדוידקה, שם התפצלו השניים, כשהמנוחה רצה לעבר תחנת האוטובוס, אשר בה אמור היה לעצור בתוך דקות, האוטובוס האחרון לביתה שברמות.

לטענת התובעים, כאשר הגיעה המנוחה לתחנת האוטובוס, היא ניגשה, מסיבה שאינה ידועה, לרכב בו ישב הנאשם, פתחה את הדלת שליד מושב הנהג, החליפה עמו מספר מילים, בסיומן אמרה המנוחה לנאשם: "תיסע אחרי האוטובוס כשהוא יבוא", וחזרה לעמוד בתחנת האוטובוס כמי שמסבירה לו את הדרך נסיעה לרמות.

בחלוף מספר דקות, ניגשה המנוחה בשנית לרכב, שוחחה עם הנאשם ואז פתחה את הדלת הסמוכה למושב הנהג, נכנסה לרכב וישבה לידו. אז, עזב הנאשם את המקום ברכבו, בנסיעה לכיוון רמות.
זה היה הטרמפ, לדעת התביעה, שהוביל לאינוסה ורציחתה של אייל.

התביעה טוענת בכתב האישום כי בעת שתקרב הנאשם עם רכבו ליער רמות, הוא סטה מהכביש הראשי לשביל המוביל לתוך יער רמות. הנאשם והמנוחה יצאו מהרכב אל היעדר בנסיבות שאינן ברורות עדיין. נטען, כי בשלב מסוים אנס אותה וביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו. לאחר מכן רצח אותה.