מפקדים של דאעש מבצעים פשעי מלחמה "בהיקפים ענקיים" בצפון סוריה, והם משתמשים בטרור על ידי עריפת ראשים, סקילה, וירי באזרחים חפים מפשע ובשבויי מלחמה. כך דיווחו היום (ו') חוקרים של האו"ם בדו"ח מיוחד שפרסמו.

 הדו"ח מבוסס על יותר מ-300 ראיונות עם עדי ראייה וקורבנות, וקורא למעצמות להביא את המפקדים של 'ארגון המדינה האיסלאמית' לטריבונלים הבין לאומיים על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. 

מנהיג ארגון דאעש: "תקיפות הקואליציה האמריקאית נחלו כשלון"

"כאשר הם ביצעו טבח המוני של שבויי מלחמה ואזרחים בעקבות תקיפות צבאיות, ביצעו אנשי דאעש הפרות בוטות של החוק הבילאומי ושל ופשעים נגד האנושות כשהם מבצעים רצח המוני", נכתב בדו"ח. "מפקדי דאעש ביצעו את פשעי המלחמה הללו, והם אחראים אישית ופלילית" הוסיף הדו"ח, וטען כי מנהיגי הארגון ובהם אל- בגדדי, השתמשו ב"כח אבסולוטי".

פאולו פינהירו, שישב בפאנל של האו"ם, אמר כי הממצאים מתווספים לרשימה סודית של פשעי מלחמה שנחשדו כי בוצעו על ידי כל הצדדים במלחמת האזרחים בסוריה, שבה נהרגו יותר מ-20,000 בני אדם מאז מרץ 2011. מאז החלו ההפצצות בסוריה של כוחות הברית בראשות ארה"ב בספטמבר, החלו אנשי דאעש לתפוס עמדות בתוך בתים וחוות של אזרחים,  ותוך כדי כל בצעו הרג המוני, כך הוסיף הדו"ח.  

מנעו מאנשים לקבל מזון וציוד רפואי

עוד קובע הדו"ח כי דאעש מנעו מ-600,000 אנשים בצפון סוריה מלקבל מזון וציוד רפואי, וכפו את האידואולגיה הרדיקלית שלהם שכוללת פרשנות קיצונית לחוקי האיסלאם דרך "משטרת מוסר".

בתוך כך, מנהיג דאעש המכנה עצמו "חליף", אבו בכר אל בגדדי, מסר אתמול בהודעת אודיו באינטרנט כי שטחי החליפות מתרחבים למצרים, ערב הסעודית, לוב ותימן. בגדדי קרא לחסידיו "לפרוץ הרי געש של ג'יהאד ברחבי העולם".

בנאום המיוחס למנהיג נאמר גם כי קמפיין התקיפות של ארצות הברית ובעלות בריתה כנגד ארגון המדינה האיסלאמית נחל כישלון. לא ברור האם הדובר בהקלטה הוא בגדדי עצמו, שכן טענות סותרות לגבי מצבו של המנהיג השנוי במחלוקת, בין השאר טענות כי אל בגדדי מצא את מותו במתקפה אמריקאית, עדיין נפוצות.

לפני ארבעה ימים אישר הארגון כי אל-בגדדי אכן נפצע בהתקפה האווירית האמריקאית על מפגש של בכירי הארגון בעיראק, אך דחה את הפרסומים כי המבוקש הבכיר נפצע אנושות או נהרג. גורמים בעיראק מסרו כי לפי המידע שבידיהם, בגדדי אכן נפצע ועוזרו הקרוב ביותר נהרג.