41  פצועים ובהם פצוע אנוש ו-7 פצועים קשה הגיעו הלילה (שישי) לבית החולים לגליל בנהריה עקב קטטה המונית שפרצה בכפר אבו סנאן בגליל המערבי. הקטטה פרצה בין דרוזים למוסלמים על רקע המצב הבטחוני המתוח בעת האחרונה בעקבות אירועי כפר כנא בסוף שבוע שעבר.

סמוך לחצות דווח למשטרת מחוז חוף על קטטה המונית באבו סנאן. בשלב זה נודע על עשרה פצועים במצבי פציעה שונים, בהם גם גבר פצוע קשה. כוחות גדולים ממשטרת עכו הוזעקו למקום ובהם גם צוותי יס"מ ושוטרים נוספים מתחנת זבולון כרמיאל ונהריה, וזאת לאחר שהתברר כי מדובר בקטטה קשה מאוד ויש צורך בכוחות רבים בכדי להשתלט על הסדר ולהרגיע את הרוחות בכפר.

בין היתר העלתה המשטרה בשלב מסויים גם מסוק לאוויר. למקום הגיע גם מפקד מחוז חוף אשר ערך פגישה ושיחה ארוכה עם מכובדי הכפר במטרה להרגיע את האווירה ולבקש את סיועם בהפסקת המהומה.


הטיפול בנפגעים מהתקרית האלימה. צילום: רוני אלברט וביה"ח לגליל

במשטרה חושדים כי המתיחות הבטחונית בין הדרוזים למסולמים בכפר היא הסיבה למהומה רבת הנפגעים, כאשר בין היתר הגיעו שני תלמידים מוסלמים עם כאפיות לבית הספר והודיעו כי יפגינו וימחו בעקבות האירועים בכפר כנא, וכי בעקבות זאת פרץ וויכוח בין התלמידים חובשי הכאפייה לבין נערים דרוזים, אף הם תלמידים בבית הספר.

גם בהמשך השבוע היתה האוירה בכפר המעורב מתוחה כאשר הלילה כאמור הגיעה המתיחות לשיאה ובמהלך האירוע נזרקו אבנים לעבר תושבי הכפר, חלק אף ירו באקדחים באוויר ופצעו קל מספרא אנשים כתוצאה מרסיסים. לבית החולים לגליל בנהריה הגיעו 37 פצועים, כאשר חלקם הגיעו באופן עצמאי וחלקם על ידי ניידות ונט"ן של מד"א מרחב אשר. 


מדא מפנים את הפצועים לביה"ח לגליל. צילום: ערן לפל, דוברות מד"א

כוחות משטרה גדולים ממשטרת עכו וממחוז חוף בסיוע יסמ"ג ויס"מ הוזנקו למקום כשהם חובשים אפודים על גופם במטרה להרגיע את הרוחות. מסוק משטרתי חג כל העת באוויר והכווין את הכוחות לנקודות החיכוך הבעייתיות.


פינוי הפצועים מהקטטה, הלילה בגליל. צילום: ערן לפל, דוברות מד"א

ממשטרת מחוז חוף נמסר הלילה בתגובה לאירועים הקשים: "בכפר מצויים כוחות משטרה רבים החוצצים בין תושבי הכפר הדרוזים והמוסלמים ושומרים על השקט לאחר קטטה המונית שהחלה לפני מספר שעות. מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן קיים פגישות עם נציגי שני הצדדים על מנת להרגיע את הרוחות.

בשלב זה שקט בכפר. פיקוד המשטרה פועל על מנת להביא לשקט גם ביום שאחרי. במקביל לפעילות ההרגעה יפעלו צוותי חקירה על מנת להביא את המעורבים בקטטה לדין. מדובר בארוע חמור מאד בו נפגעו אזרחים רבים החיים בשכנות. משטרת מחוז חוף תעשה כל מאמץ על מנת למנוע פעילות אלימה נוספת אך התוצאות הרצויות מחייבות אחריות ישובית של כלל המעורבים בשני הצדדים. התגובה המהירה של כוחות המשטרה בראשית הארוע מנעה תוצאות חמורות יותר".

מפקד המחוז קיים הלילה הערכת מצב וציין כי בשלב זה יוצבו בכפר שוטרים רבים גם במהלך הימים הקרובים בכדי למנוע הסלמה וחיכוך. בהסכמת הצדדים ובהמלצת המשטרה הוחלט כי הלימודים בבית הספר לא יתקיימו מחר וייתכן שאף לא בימים הקרובים, זאת כדי למנוע חיכוך בין התלמידים שיצית שוב את האלימות בכפר.