החרפה חריפה ביחסי העבודה במשק. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הודיע הערב (מוצ"ש) כי יכריז ביום שלישי זה על סכסוך עבודה כללי במשק.

בהסתדרות כועסים מאוד על הקיפאון בדיונים על העלאת שכר המינימום שבהסתדרות מכנים אותו "שכר בושה". על הגידול בתופעת עובדי הקבלן במשק וזלזול המדינה באי החלה של צו ההרחבה בנושא תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה.

השביתה, במידה ותפרוץ, תכלול עובדים שאינם מאוגדים בהסתדרות שכן יוסי וסרמן,  יו"ר הסתדרות המורים שוחח עם יו"ר ההסתדרות טלפונית ובישר לו שגם המורים חברי הסתדרות המורים ייקחו חלק בשביתה הכללית.


שביתה בעוד שבועיים? אבי ניסנקורן. צילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות אמר הערב בהקשר לשביתה המתוכננת "כל הניסיונות להידבר עם הממשלה כשלו. מהלכי ממשלת ישראל הוכיחו לנו כי חוץ מקומבינות על גב העובדים החלשים לא הוצע שום פתרון אמיתי.

"לא אתן יד לקומבינות שמרחיבות את הפערים ומאלצות אלפי משפחות לחיות בשכר משפיל שאינו מאפשר קיום בכבוד. אני מציע לשרי הממשלה לנסות ולהתקיים מ 4300 שקלים במשך חודש אחד בלבד.

"עם כניסתי לתפקידי הודעתי שההסתדרות בראשותי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לצמצם את הפערים החברתיים וכך נפעל כעת וגם בעתיד. מדינה שלמה תעמוד מאחורינו כדי להגדיל את שכר המינימום המביש והמשפיל של מאות אלפי עובדות ועובדים במשק."