מזג אוויר קטלני. לאחר כשבועיים של מזג אוויר נאה החל אמש לרדת לסירוגין גשם בצפון הארץ והוא מתפשט משעות הבוקר היום (ראשון) לאזור המרכז עד צפון הנגב. במהלך הלילה היתה סופת ברקים אדירה ברחבי הארץ.

כמעט כמו בכל סערה אשר מתרגשת על ישראל, גם הפעם כבישי ישראל לא ממש עומדים בעומס. שני נתיבים בנתיבי איילון נחסמו לתנועה עקב שלולית ענק אשר לא איפשרה את התנועה במקום וסיכנה את הבאים לכיוונה. המים התנקזו באיזור שבין מחלף קיבוץ גלויות ולה גווארדיה. לאחר למעלה משעה וחצי הצליחה המשטרה לפתוח את הנתיבים. באשדוד ישנם דיווחים על חילוצי מכוניות ובעיות בבתים אשר הגיעו למוקד של מכבי האש. 

מהמשטרה נמסר כי: "כביש 1 בכיוון ירושלים עמוס, בדגש על שער הגיא, בשל הצפה בכביש, כביש 1 לכיוון תל אביב עמוס מנתב"ג והלאה". קו הרכבת בין אשדוד לאשקלון נסגר עקב תקלה.

שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לשריפה שפרצה בישיבה תיכונית ביישוב אלקנה. ידוע כי במקום שני פצועים בינוני ככל הנראה כתוצאה מהתחשמלות עקב פגיעת ברק באתר בנייה. כמו כן, שריפה פרצה במתחם וכעת לוחמי האש פועלים להשגת שליטה.

החזאי הבכיר אורי בץ מסר כי לאורך היום ירדו לפרקים גשמים בכמויות נאות. במקביל, תחול ירידה ממוצעת של שלוש-ארבע מעלות. בתל אביב יגיעו ל-20 מעלות, בירושלים 16 ובבאר שבע 21. סופת הגשמים צפויה להיחלש לקראת שעות הערב, לשמחתם של אוהדי נבחרת ישראל, אשר יגיעו לאצטדיון סמי עופר לקראת המשחק בשעה 21:45.

מחר לפנות בוקר יחלו לרדת גשמים מקומיים, שייפסקו לקראת הצהריים. לדברי בץ, על פי התחזית להמשך השבוע צפויה עלייה הדרגתית בטמפרטורות בימים שלישי עד חמישי, אם כי ייתכן שכבר ביום שישי תגיע מערכת גשומה נוספת לאזור.

בתוך כך עדכן השירות המטאורולוגי את תחזית המשקעים לחודשים הגשומים של החורף -
דצמבר, ינואר ופברואר. מנהלת השירות, ד"ר הניה ברקוביץ, הודיעה כי על פי התחזית המתבססת על מודל אירופי, קיימת הסתברות של 75% שבאותם שלושה חודשים תהיה כמות גשמים ממוצעת לעונה, ואף גבוהה מהממוצע הרב-שנתי.


גשם בירושלים, היום. צילום: אבירם זינו