פרויקט "גאוות יחידה" דואג לאיחוד משפחות של מפקדים וחיילים ביחידות לוחמות בצה"ל. במסגרת הפרויקט לוחמים מביאים אחים לשרת ביחידתם, ובכך מסייעים בבניין הכוח של צה"ל. אספנו לשיחה את הדור הבא של הצבא, שחלקו מתאמן ונלחם יחד וחלקו יזכה לסטטוס "אחים לוחמים" השבוע, עם הגיוס לשירות.

סגן סיוון (21) וסמל רותם (19) אזואלוס משרתות כלוחמות בחטיבה 282 בתותחנים. הן אחיות מנתניה שבחרו לצאת לדרך ייחודית ולהתגייס לתפקיד לוחמות. השתיים הגיעו לגדוד 334 בחיל התותחנים וסגרו מעגל: אביהן גם שירת בגדוד. סיון היא שעשתה את הבחירה ראשונה: "ידעתי תמיד שאהיה לוחמת כי כאן אני יכולה לתרום הכי הרבה". לרותם כבר היה ברור לאן תתגייס. החוויות שסיון סיפרה לא הותירו אצלה ספק. "רק פחדתי שאהיה ‘אחות של', אבל כשהגעתי לגדוד החששות התפוגגו", היא אומרת. סיוון המשיכה את הדרך הפיקודית והיום היא קצינה בגדוד.

רס"ן חגי וסרן טל יערי, לוחמים בגדוד 401 בשריוןחגי, סמג״ד 46 בחטיבה 401, התגייס לשריון מתוך שליחות. בעקבותיו התגייס אחיו טל, שהיום משמש כמ״פ בגדוד 9 בחטיבה. האחים השתתפו במבצע צוק איתן וכיום תופסים קו עם חייליהם בשתי גזרות: חגי ברמת הגולן וטל באיו"ש. הם נפגשים לעתים רחוקות - בתרגילים, בשיתופי פעולה ולפעמים גם בבית, שסובב כולו סביב השריון. למרות המרחק הם לא מרגישים לבד. "בחטיבה 401 , הטנק הופך לבית והחיילים למשפחה".

סמ"ר עומר, רב"ט גיא ועמית מוזס, לוחמים בגבעתי. כבנים לשני הורים קצינים, האחים מוזס הצטרפו לחטיבת גבעתי ומייצרים מסורת משפחתית משלהם. עומר וגיא, האחים הגדולים, משרתים בגדוד "רותם". עמית הצעיר עתיד להצטרף החודש לחטיבה ושואף להגיע לגדוד של אחיו. עומר וגיא עדיין סוחבים זיכרונות ממבצע "צוק איתן". עומר: "חיפשתי את גיא לפני שנכנסנו, הייתי חייב לראות אותו. קיבלנו אישור מיוחד להיכנס יחד, למרות שאנחנו מפלוגות שונות".

טוראי תאו וסמל תומס סיקסיק, לוחמים בכפיר. תאו ותומס עלו מצרפת בשנת 2006 עם הוריהם. הם מספרים כי "ההשתלבות הייתה קשה בהתחלה, אבל המשפחה מאוד מגובשת ואנחנו חברים טובים, וכך עברנו את התקופה הזו". תומס הגיע לחטיבה בהמלצת חברים, תאו ראה את השירות המשמעותי של אחיו והתגייס אליה בעקבותיו. תאו: "תומס כבר עשה כל מה שאני עושה, אין מי שיבין אותי יותר ממנו".

רז ו שי תדמור מתגייסים לחטיבת הנח"ל. רז ושי הם תאומים לא זהים מראשון לציון. הם עושים הכל יחד, יש להם חברים משותפים, ובתיכון למדו באותה כיתה. שי רצה להגיע לנח"ל: "שמעתי ששם אמצא את החברים הכי טובים והמפקדים הכי טובים". ההחלטיות שלו לא השאירה מקום לספק אצל רז, שהבין מהר מאוד שגם הוא רוצה לשרת כלוחם בחטיבת הנח"ל. הדבר אינו מובן מאליו כלל: השניים התייתמו מאביהם תקופה קצרה לאחר שנולדו. רז ושי עתידים להתגייס השבוע לחטיבה כלוחמים ולהמשיך כצמד, כפי שהיו תמיד, גם בשירות הצבאי.

סג"ם סמואל, סמ"ר אסף ורב"ט ברוך ברוכוב, לוחמי פיקוד העורף. הנפה הסדירה של פיקוד העורף היא יחידה מקצועית בחילוץ והצלה. משפחת ברוכוב לקחה את השייכות לגדוד "שחר" שתחת הנפה צעד אחד קדימה: כל בניה, סמואל, אסף וברוך, משרתים בו. הבכור סמואל, המשרת כקצין בגדוד, סחף אחריו את שני אחיו הצעירים. אסף, האמצעי, התגייס בעקבותיו וכיום הוא מ"כ טירונים. כשהגיע תור האח הצעיר ברוך להתגייס, היה ברור היכן ישרת. כשקיבל את שיבוצו כלוחם שריון, הוא ביקש מקצין המיון להחליף את אותו - והצליח. לפני כחודש סיים את מסלול ההכשרה ובקרוב יתחיל קורס מ"כים.

סגן עומר (22) וסמל רועי (19) אדירי, לוחמים בגולני. עומר ורועי, המתגוררים ביישוב קדימה בשרון, המשיכו את המורשת המשפחתית והתגייסו לגולני בעקבות אביהם, תא"ל במיל' יוסי אדירי, שהחל את דרכו בצבא בגדוד 12. עומר שירת כחייל בגדוד הסיור והמשיך כקצין. רועי התגייס לגדוד 13 ולחם בצוק איתן תחת ביסל"ח מאחר שהיה בקורס מ"כים. "רצינו להתגייס לגולני כי זה החינוך שקיבלנו בבית".

סמל נדב ורב"ט גלעד מזמר, לוחמים בחטיבה 188 בשריון. האחים מזמר מהיישוב שמשית התגייסו לחטיבה בעקבות אביהם שהיה לוחם בחיל השריון. השניים לחמו במבצע צוק איתן: נדב כקשר בגדוד 53 וגלעד כלוחם בגדוד 71 . הם נפגשו במקרה בזמן הלחימה. יומיים לאחר המפגש נפצע נדב מירי פצמ"ר, דקות אחרי שיצא מהרצועה. הוא נמצא כעת בשיקום. גלעד מתכוון להמשיך ולהנציח את המסורת המשפחתית בחיל.