ועידת ה-G20 נמשכת בבריסביין, אוסטרליה ואין ספק כי מי שמרכז את מירב תשומת הלב הוא נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אשר עזב את הוועידה באמצע ועורר ויכוח האם זה קרה בעקבות היחס אותו קיבל.

"פוטין עזב את ועידת ה-G20 על מנת 'לתפוס קצת שינה'", כך הודיע הקרמלין, שהכחיש כי הנשיא עזב את הוועידה כי קיבל יחס קר במהלכה ממנהיגי העולם בעקבות המצב המסובך באוקראינה. פוטין אמר כי הטיסה הביתה תיקח כ-18 שעות וכי הוא זקוק לארבע שעות שינה לפחות לפני שיחזור לעבוד ביום שני. המנהיג הרוסי אמר כי הסביר לראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, את הסיבה וכי אין שום בעיה או תקרית.

הוועידה הגיעה בזמן מאוד לא נוח עבור פוטין, שסופג אש עדיין על המצב העדין באוקראינה. ראש הממשלה האוסטרלי אף דרש כי רוסיה תתנצל בפני קורבנות טיסת MH17 של חברת "מלזיה איירליינס", אשר הופל בשמי המדינה ואף תפצה כספית את המשפחות. גם קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל תקפה את הרוסים והיתה חריפה מאוד בהתבטאויותיה. גם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, הצטרף למחאה.

פוטין, כך נראה, לא ממש התרגש מהביקורות ובחר להתייחס דווקא למארח שלו ולהחמיא לו: "הוא אדם מאוד ספציפי, הוא אדם שאוהב לעשות עסקים. הוא גם יצר כאן אווירה נפלאה בבריסביין. אני רוצה להודות לו שוב".

אבל יחד עם כל החיוכים, מסתתר הרבה מאוד מתח בין מנהיגי העולם לנשיא רוסיה. המנהיגים מאיימים באופן קבוע בהטלת עוד סנקציות. הכיוון המרכזי הוא פגיעה בנפט ובבנקים במדינה ולאחר מכן גם באנשים ובדברים שקשורים אל הנשיא הרוסי באופן אישי. יותר מ-4000 איש כבר נהרגו במהלך הקרבות במדינה. יש סיכוי טוב לסיים את הקונפליקט באוקראינה. כמה שזה נשמע מוזר כרגע, העניין פתיר".

מי שמפעיל את הלחץ הגדול ביותר על פוטין הן ארה"ב, גרמניה, אוסטרליה ויפן. אובמה עצמו נאם הלילה ואמר: "בנקודה הזאת של הסנקציות, אנחנו נמצאים במקום בו הן משפיעות בצורה טובה ואפקטיבית. אנחנו נשמור על העיקביות ונעקוב אחרי הסנקציות על מנת לראות את השפעתן. יש לנו יכולת להפעיל אפילו יותר אם צריך".