יום של הכרעות דרמטיות בכנסת באשר לעתיד הקואליציה. ועדת הכספים של הכנסת תצביע הבוקר (ב') ב-09:00, על הצעת חוק מע"מ אפס אחוז לדירה ראשונה, שיזם שר האוצר יאיר לפיד. מיד לאחר מכן יופיע לפיד בפני ועדת הכספים ויציג את חוק הכספים לשנת 2015. במקביל, מתנהלים מאחורי הקלעים מגעים קדחתניים בניסיון לפתור את המחלוקות שמאיימות על עתיד הקואליציה.
בליכוד דבקים בעמדתם לפיהם חוק מע"מ אפס אחוז לא יקודם, גם אם יאושר היום בוועדת הכספים, כל עוד שר האוצר לא מוכן להוציא מחוק ההסדרים את נושא קק"ל ואת הרפורמה בנושא תיירות המרפא. בליכוד מאיימים כי התעקשות של לפיד תוביל לבחירות.
מנגד, ביש עתיד אומרים כי אם לא יאושר חוק מע"מ אפס אחוז, שהוא חוק הדגל של לפיד, ורפורמת הבריאות שהציעה שרת הבריאות יעל גרמן, הדבר יוביל לפירוק הממשלה. השר יעקב פרי (יש עתיד) אמר הבוקר: "אנו מנסים להעביר תקציב חברתי שיש בו לא מעט רפורמות ונתקלים בקשיים גדולים מאוד דווקא מחברינו בקואליציה. אנו נתקלים בניסיון להעביר הצעות חוק שלא לטעמנו, כמו חוק הלאום.

"אני בקשתי לדחות את הדיון בגלל המצב הנפיץ בקרב החברה הערבית. הצעת החוק משדרת הדרה וניכור אבל בפוליטיקה כמו בפוליטיקה. אם מרכיבי הקואליציה, רובם או כולם לא רוצים בחירות אני מעריך שנעביר את התקציב ואנו נתפשר על נושאים שאפשר להתפשר עליהם. אני מניח שברפורמת הבריאות של גרמן נוכל להתפשר בנושא תיירות מרפא. על מע"מ אפס לא נתפשר, נעביר אותו בכנסת בקריאה שניה ושלישית. הוא ייצא לדרך. זהו דבר שאנו עובדים ועמלים ומשוכנעים שהוא יביא תוצאות טובות וצריך להעבירו מהר ככל האפשר אך יש לא מעט מהמורות".
"אני מאוד מקווה שנצליח להרגיע את הרוחות לא על מנת לשמור על כסאות כי האלטרנטיבות לא נראות יותר טובות או מבטיחות. יש עתיד באה על מנת להיות נאמנה לבוחריה ולבצע את מה שהבטיחה", הוסיף. היום יתכנסו סיעות הקואליציה לישיבות מכריעות שבהן ימסרו ראש הממשלה וראשי המפלגות דיווחים על המשבר הקואליציוני.
בתוך כך, אמר הבוקר השר ישראל כץ (ליכוד) כי "הציבור לא זקוק לבחירות אלא ליציבות". שרת המשפטים ציפי ליבני (התנועה), שהורידה אתמול מסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה את חוק הלאום, וגררה תגובה מיידית של ראש הממשלה שהודיע כי הוא עוקף את החלטתה ומביא את הצעת החוק בשבוע הבא לאישור הממשלה, אמרה הבוקר על המשבר: "לא שואלים באמצע קרב מתי הוחלט על הרמת ידיים".
ביהדות התורה מדווחים על מגעים שהיו איתם בעת אחרונה בניסיון להקים ממשלה חלופית. חברי הכנסת גפני וליצמן טענו כי קיבלו הצעות להקמת ממשלה חלופית בחודש האחרון גם בראשות לפיד וגם בראשות יו"ר העבודה הרצוג, אולם לדיבריהם דחו את שתי ההצעות. מנגד, אמר יו"ר שס, אריה דרעי כי איש לא פנה אליו בהצעה להצטרף לממשלה חלופית והדגיש כי "אנחנו לא גלגל חמישי".