מחלוקת בין משרדי האוצר והביטחון על תקציב גורמת לכך שפרויקט חשוב ומציל חיים נעצר: פינוי מוקשים ברחבי הארץ. זה ארבעה חודשים שהרשות לפינוי שדות מוקשים אינה פועלת בגלל אי העברת תקציב. הרשות מתוקצבת בסכום של 27 מיליון שקל בשנה. היא הוקמה בשנת 2011 בהתאם להוראות החוק לפינוי שדות מוקשים, שנחקק בעקבות פציעתו הקשה של הילד דניאל יובל ממוקש בטיול ברמת הגולן. באותו אירוע איבד יובל את רגלו.

בגלל המחלוקות, הועברה השנה לרשות רק מחצית מהתקציב, והכסף אזל כבר בסוף יוני. התקציב מחולק בין משרדי הביטחון והאוצר באופן שווה. הממשלה הקימה את הרשות לפינוי מוקשים וקבעה תקציב קבוע לכל שנה כדי לטפל ביסודיות ולפי תוכנית מוסדרת במפגע אשר מסכן את חייהם של ישראלים רבים שעובדים, גרים ומטיילים באזורים שבהם הונחו בעבר שדות מוקשים.
יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמואל ריפמן, פנה במכתב לשרי הביטחון והאוצר בדרישה שיפעילו את מלוא השפעתם כדי שכל תקציב הרשות יועבר מיד כדי שתוכל להשלים את תוכנית הפינוי לשנה זו. ריפמן טוען במכתבו כי בגלל העברה של מחצית מהתקציב השנתי בלבד, הופסקו העבודות לפינוי מוקשים באזור עין יהב, העמקים, רמת הגולן והגליל העליון. "תושבים באזורים אלה חשים שהופקרו בשל ויכוח עקר", הוא אומר.

גורם ברשות לפינוי מוקשים אמר ל"מעריב-השבוע": "הפסיקו את פינוי המוקשים שתוכנן לשנה זו, וגם לא ברור מה יהיה עם התקציב של השנה הבאה. מדובר בהליך שנועד לספק ביטחון להמונים, ובלי המשך תקצובו עתידו לא ברור". דניאל יובל, שבעקבות פציעתו חוקק החוק לפינוי מוקשים, אמר אמש: "עד היום אני מצטמרר בכל פעם שהנושא עולה לכותרות, בכל פעם שאני רואה שלג או משהו שמזכיר את הטיול הזה".
הוא כבר בן 16 ועסוק בעיקר בהכנות לבחינות הבגרות ובלימודים. "לצערי הסיפור הזה חוזר לכותרות בגלל בעיות תקציב. המאבק הזה חשוב לי. אשוחח עם הגורמים כדי שזה יסתדר", אמר. במשרד האוצר אומרים בתגובה כי הרשות לפינוי מוקשים מתוקצבת בתוך תקציב משרד הביטחון בהתאם להחלטת הממשלה בנושא משנת 2013. "התקציב נכלל והועבר למשרד הביטחון כפי הנדרש", נמסר ממשרד האוצר. גורם בכיר במשרד הביטחון זועם על התנהלות האוצר: "לא ייתכן שיש חוק שמתוקצב מחוץ לתקציב המשרד והם טוענים שהם מעבירים את הכסף. אנחנו מימנו את החצי הראשון של השנה, והם מסרבים להעביר את חלקם. זו דריסה ברגל גסה של החוק".